اردوی بانوان همچنان به تاخیر می افتد، کرونا مشکل عظیم تکواندو

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو دوشنبه گذشته در جلسه آنلاین خود با رؤسای اتحادیه های قاره ای از برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در دو قاره آسیا و اروپا قبل از ماه می خبرداد. یعنی این دو قاره حداکثر تا 11 اردیبهشت ماه فرصت دارند تکلیف سهمیه های المپیکی خود را تعیین نمایند.

اردوی بانوان همچنان به تاخیر می افتد، کرونا مشکل عظیم تکواندو

این رقابتها از آن جهت برای تکواندو ایران حائز اهمیت است که باید در بخش بانوان به دنبال دو سهمیه قاره ای باشد. به همین منظور هم قرار بود اردوی آماده سازی این تیم از 28 مهرماه تشکیل گردد که به دلیل مثبت شدن تست کرونای مهرو کمرانی سرمربی و یک عضو این تیم به زمان دیگری موکول شد. در شرایطی که هر دو این نفرات پس از پشت سر گذاشتن دوران قرنطینه و منفی شدن تست دوم کرونا، می توانند به تمرینات بازگردند، فدراسیون در آغاز این اردوها تعلل کرد.

روز گذشته جلسه کادر فنی تیم های ملی با رئیس فدراسیون معین تاریخ 15 آذرماه برای آغاز این تمرینات را در پی داشت. یعنی درست سرانجام زمان دو هفته ای محدودیت های شدید بهداشتی برای مبارزه با کرونا که از سوی دولت وضع خواهد شد.

اگر فرض را بر این قرار دهیم که فدراسیون جهانی تاریخ رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا را قبل از ماه may یعنی فروردین ماه اعلام کند، کادر فنی در خوشبینانه ترین حالت چیزی نزدیک به 120 روز برای آماده سازی تیم دو نفره خود زمان در اختیار دارند.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان اعلام نموده که در دو وزن اول و دوم، یعنی 49- و 57- کیلوگرم به دنبال کسب سهمیه است. آیا در این مدت محدود تیمی که نفرات خود را هنوز نشناخته و انتخابی ها را برگزار ننموده می توان انتظار سهمیه داشت؟

نکته بسیار مهم دیگر اینکه به نظر می رسد کمیته فنی فدراسیون تکواندو در مورد اوزان انتخابی بانوان و حتی نفرات دعوت شده باید وارد عمل شده و در جلسه ای با حضور اساتید نام آشنا یک بار دیگر پتانسیل اوزان داخلی، نفرات کسب سهمیه نموده از کشورهای قدرتمند آسیا چون کره و چین، نفرات شاخص سایر کشورها و … مورد آنالیز دقیق تر قرار گیرد.

کادر فنی تیم ملی بانوان از غزل سلطانی و مهلا مؤمن زاده در وزن 49- کیلوگرم، ناهید کیانی و یلدا ولی نژاد در وزن 57- کیلوگرم دعوت نموده تا در اردوها حاضر شوند. پیش از این خبرنگاران در مطلبی کامل در مورد شرایط این دو وزن به تفصیل پرداخته و با ذکر دلایل متعدد و البته با ملحوظ نظر قراردادن نظر کارشناسان امر، مطرح نمود که ناهید کیانی بهترین گزینه برای وزن 49- کیلوگرم است و او نه تنها می تواند سهمیه در این وزن بگیرد، بلکه توانایی رسیدن به سکوی المپیک را نیز دارد. با این وجود کادر فنی بانوان اصرار بر حضور او در وزن 57- کیلوگرم دارند و معلوم نیست این اصرار بر اساس کدام دلیل است.

اما اینکه چرا تصمیم گیرندگان تکواندو در بخش بانوان به سنگین وزن ها توجه ندارند خود جای سوال دارد. به عنوان مثال در وزن 67+ کیلوگرم چین سهمیه المپیک گرفته و کره جنوبی هم نماینده ای ندارد. دیگر کشورهای قاره کهن هم تکواندوکار شناخته شده ای در این وزن ندارند. کنزل دنیز قزاقستانی با 29 سال سن و اسیپووا ازبکستانی شاخص ترین تکواندوکاران این وزن هستند که هر کدام چندین بار برابر نمایندگان کشورمان مبارزه نموده و برد و باختی هایی داشته اند.

معمولاً در رقابتهای قاره ای کسب سهمیه المپیک در این وزن بین چهار تا هشت شرکت کننده حضور دارند که به راحتی می توان سهمیه المپیک کسب کرد. به عنوان مثال در مسابقات انتخابی بازی های المپیک 2008 تنها سه نفر در وزن 67+ کیلوگرم حضور داشتند. و با توجه به رنکینگ تکواندوکاران و شرایط فنی از یک سو و حضور کم تعداد مدعیان کسب سهمیه در این وزن به جرأت می توان گفت که اعزام نکردن نماینده در این وزن به معنای از دست دادن سهمیه قطعی است.

اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل بهترین سنگین وزن های فعلی هستند که هر کدام توانایی کسب سهمیه در این وزن را دارند و کادر فنی تیم ملی می بایست با دقت نظر بیشتری در مورد انتخاب دو وزن مورد نظر اقدام کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1950

به "اردوی بانوان همچنان به تاخیر می افتد، کرونا مشکل عظیم تکواندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوی بانوان همچنان به تاخیر می افتد، کرونا مشکل عظیم تکواندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید