افزایش فشارها بر عربستان برای آزادی لجین الهذلول در آستانه اجلاس گروه 20

به گزارش هدا بلاگ، یک فعال رسانه ای در شبکه رادیویی آمریکا در جلسه ای با خواهر لجین الهذلول از گروه 20 خواست رژیم عربستان سعودی را تا قبل از برگزاری این اجلاس برای آزاد کردن زندانیان سیاسی زن تحت فشار بگذارد.

افزایش فشارها بر عربستان برای آزادی لجین الهذلول در آستانه اجلاس گروه 20

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، لینا الهذلول خواهر لجین الهذلول فعال برجسته سعودی، خواستار آزادی خواهرش قبل از برگزاری اجلاس گروه20 در عربستان شد، اجلاسی که یکی از محور های آن توانمند سازی زنان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شرایط لجین در زندان های عربستان سعودی ، در حالی که عربستان برای میزبانی اجلاس گروه 20 آماده می شود ، مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به فشارهای بین المللی بر دولت سعودی برای آزادی وی و سایر زنان فعال حقوق بشر، لجین گفت که در اعتصاب غذا به سر می برد.

در مورد بازداشت فعالان زن در عربستان سعودی ، فاطیما تانیس روزنامه نگار عرب از ایستگاه رادیویی NPR آمریکا جلسه ای را با لینا الهذلول ، خواهر لجین و هاله الدوسری فعال و پژوهشگر مقیم ایالات متحده برگزار کرد. لینا خوش بینی خود را در مورد آزادی خواهرش در صورت ادامه فشار بر مقامات سعودی ابراز داشت.

فاطیما تانیس گفت که لجین الهذلول در سطح بین المللی به دلیل مخالفت با ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان سعودی و همچنین شروع کمپینی برای به دست آوردن حق رانندگی زنان سعودی شناخته شده است.

لینا الهذلول در این جلسه گفت ما هیچ گونه خبری از لجین نداریم و همگی نگران سرنوشت وی هستیم.

تانیس به نوبه خود گفت: لینا ، خواهر لجین در برلین زندگی می کند. او می گوید خواهرش در زندان شکنجه شده و دولت سعودی از مارس سال جاری لجین را از دیدار و یا تماس با خانواده اش محروم کرده است. بنابراین او اعتصاب غذا را شروع کرده که دومین دوره اعتصاب غذا طی دو ماه بوده است.

لینا در ادامه تاکید کرد که لجین به دلیل اینکه نمی تواند پدر و مادرمان را ببیند نمی خواهد دیگر زنده بماند.بنابراین من گمان می کنم لجین تا زمانی که والدینمان را نبیند از کار خود منصرف نمی شود.

روزنامه نگار مذکور از ایستگاه رادیویی آمریکا خاطر نشان کرد: لجین و سایر فعالان هنوز به جرمی محکوم نشده اند و از زمان شروع دادگاه های آنها اطلاعی در دست نیست. اما خانواده او امیدوارند که فشارهای بین المللی بتواند او را آزاد کند.

لینا الهذلول اضافه کرد: خواسته ما این است که دادگاه ها محاکمه عادلانه ای انجام دهند و لجین و سایر فعالان حقوق بشر آزاد شوند و به صورت علنی اعلام کنند که آن ها بی گناه هستند.

فاطمه تانیسنیز گفت: از زمان شروع ولیعهدی محمد بن سلمان در عربستان ، برخورد با مقامات سعودی سخت بوده است. وی اصلاحات اجتماعی و اقتصادی را با سرکوب مخالفان ، آزادی بیان و آزادی های مدنی شروع کرده است.

خواهر لجین الهذلول گفت که وظیفه جامعه جهانی است که هنگام ارتباط با عربستان سعودی به آنها اطلاع دهد که تا زمانی که اصلاح طلبان واقعی در زندان باقی بمانند نمی توان به این اصلاحاتی که آنها صحبت می کنند اعتقاد داشت.

تانیس در ادامه این جلسه گفت: میزبانی عربستان از اجلاس گروه 20 گام مهمی در برنامه ولیعهد سعودی برای نشان دادن عربستان مدرن است. با این حال ، سازمان های حقوق بشری از سیاستمداران و شرکت کنندگان در این اجلاس می خواهند ، خواستار آزادی زنان و فعالان سعودی شوند.

هاله الدوسری، فعال حقوق بشری سعودی در این زمینه گفت که بعید است لجین الهذلول و سایر فعالان حقوق بشر به این زودی آزاد شوند و هرچه به زمان اجلاس جی 20 نزدیک تر شویم، آزادی لجین سخت تر خواهد شد.

تانیس اضافه کرد: شما می گویید اگرچه رانندگی زنان اکنون در عربستان قانونی است ، اما ولیعهد سعودی لجین و سایر فعالان را مجازات می کند.

فاطمه تانیس گفت که الدوسری می گوید که ولیعهد به ندرت تصمیمات خود را پس می گیرد ، حتی اگر این تصمیم به ضرر عربستان باشد و در تایید این جمله الدوسری گفت ما با رژیمی رو برو هستیم که قادر به پیش بینی نتایج اقدامات خود نیست.

لینا الهذلول نیز معتقد است که لجین با فشارهای بین المللی قبل از برگزاری گروه 20، آزاد خواهد شد؛ اما تانیس انتظار ندارد که این اتفاق قبل از نشست مذکور رخ دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1935

به "افزایش فشارها بر عربستان برای آزادی لجین الهذلول در آستانه اجلاس گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشارها بر عربستان برای آزادی لجین الهذلول در آستانه اجلاس گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید