افزایش 54 درصد کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از افزایش 54 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه طی سه ماهه امسال خبر داد.

افزایش 54 درصد کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد حدود 239 قلم اشیاء تاریخی در استان کشف و ضبط شد.

وی از دستگیری تعدادی حفار غیرمجاز هم در این رابطه خبرداد و گفت: باتوجه به نقش دلالان در خرید و فروش اشیاء تاریخی و انتقال این میراث کهن به خارج از استان، با انجام کارهای اطلاعاتی اقدام به شناسایی و دستگیری آنها می کنیم که در این راستا از ابتدای امسال دو دلال را دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان داده ایم.

رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در ادامه به نقش مهم گزارشات مردمی در کشف و ضبط اشیاء تاریخی اشاره کرد و گفت: حدود 30 تا 35 درصد از کشفیات آثار تاریخی از طریق گزارشات مردمی و انجمن های میراثی انجام می گیرد و مابقی هم از طریق گشت زنی نیروهای یگان حفاظت است.

وی حفاظت مردم از میراث فرهنگی استان را ستودنی دانست و شرح داد: مواریث فرهنگی موجود در استان از گذشتگان ما بجای مانده و متعلق به خود مردم است، لذا مردم هم با آگاهی از این موضوع در حفظ این مواریث تلاش زیادی دارند.

ایمان پور با تاکید براینکه فرهنگ حفاظت از آثار تاریخی در همه روستاهای کرمانشاه درحال نهادینه شدن است، گفت: از سنوات گذشته انجمن هایی تحت عنوان انجمن میراث فرهنگی در روستاهای استان شکل گرفته که اعضای شورا، معتمدین و بزرگان روستا با کارت هایی که برایشان صادر می شود، با ما در حفاظت از آثار تاریخی همکاری می کنند.

وی اظهار داشت: هرچند به دلیل سیاست هایی که از حدود دو دهه پیش اتخاذ شد، اکنون با کمبود نیروی انسانی روبرو ایم، اما با کمک همین انجمن های میراثی و مردم جزو استان های برتر کشور در حفاظت از آثار تاریخی هستیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1152

به "افزایش 54 درصد کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 54 درصد کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید