بازدید دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی

به گزارش هدا بلاگ، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی بازدید کرد و از نزدیک با قسمت ها و کارکردهای آن آشنا شد.

بازدید دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار ورفاهاجتماعی ، رضا باقری اصل دبیرشورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، در این بازدید بخش تعاون را به عنوان یکی از بخشهای سه گانه اقتصاد ایران درکنار دو بخش دولتی و خصوصی برشمرد و گفت: با توسعه اینبخش، امکان گردآوری و ترکیب سرمایه های مالی و انسانی فراهم می شود که این موضوعمی تواند دسترسی به منابعی چون سرمایه، اشتغال، مهارت، اطلاعات، آموزش، درآمد و انواعحمایت های ناشی از عضویت را برای تعاونی ها تسهیل کند.

دبیرشورای اجراییفناوری اطلاعات رئیس جمهوری اضافه کرد: تشکیل تعاونی ها و افزایش سهم آنها در اقتصاد، یکیاز اهدافی است که در اسناد بالادستی کشور مورد تأکید قرارگرفته است.

محمد کبیری معاون امور تعاون نیز در این بازدیداقدامات اجرا شده درخصوص سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور را تشریح کرد.

کبیری گفت: تشکیل تعاونی، طراحی و سازماندهی سامانه جامع و هوشمند بخشتعاونی کشور براساس تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر لزوم ایجاد شفافیتو اعتماد سازی اقشار مختلف جامعه ، در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این سامانه به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ارائه خدماتالکترونیک به مدیران، بازرسان، اعضای شرکت ها، اتحادیه های تعاونی و متقاضیان تشکیلشرکت ها و اتحادیه های تعاونی راه اندازی شده است.

معاون امور تعاونخاطر نشان کرد: با راه اندازی این سامانه، مراحل تشکیل تعاونی تا صدور موافقتنامه تشکیل از راستا این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می شود و افراد می توانندبدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خدمات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان می توانند برای تکمیل اطلاعات اعضا، شاغلین و صورتهای مالی و مجوزهای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونبه نشانیhttps://taavoni.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

کبیری ایجاد پنجره واحد برای اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های ذی ربط،ارسال آنلاین مدارک مجامع تعاونی از طریق سامانه تعاون به سامانه ثبت اسناد با هدفجلوگیری از بروکراسی های ادارای، حذف کاغذ، هوشمند سازی و ارتقای خدمات الکترونیک رااز جمله دستاوردهای سامانه برشمرد.

وی شرح داد: افتتاح حساب برای واریز سرمایه، تایید مراحل ثبت و تشکیلبدون حضور متقاضی در محل اداره کل استان یا شهرستان، تایید اصالت مدارک مورد نیاز درسامانه با QRکد و بدون نیازبه مهر ادارات کل نیز از دیگر امکانات سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی است.

معاون امور تعاون گفت: تایید افراد متقاضی تشکیل تعاونی از روی کد ملیو سیستم شاهکار تلفن همراه، امکان ارسال و صدور آگهی دعوت مجامع عمومی به اعضا، امکانثبت و ارسال مکاتبه با مدیران، بازرسان و اعضایتعاونی به صورت آنلاین و امکان ثبت اخطارهای قانونی توسط اعضا و بازرسان در سامانهبدون نیاز به حضور در تعاونی یا ادارات کل از دیگر دستاوردهای سامانه است.

وی تاکید کرد : سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی فرایند ثبت تعاونی از70 به 5 روز رسیده است.

سید جواد رضوی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری نیزدر این نشست به معرفی و کارکردهای مختلف سامانه تعاون پرداخت و گزارشی از مراحل آمادهسازی آن ارائه کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2269

به "بازدید دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید