بلایی کهاسترس بر قلب وارد می کند

به گزارش هدا بلاگ، متخصص قلب با بیان اینکه استرس مادر بیماری هاست، گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن، می تواند هم بیماری های قلبی را ایجاد کرده و هم این بیماری ها را از کنترل خارج کند.

بلایی کهاسترس بر قلب وارد می کند

به گزراش خبرنگاران به نقل از فارس، مسعود اسلامی، متخصص قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که استرس چه نقشی در بروز بیماری های قلبی دارد؟، گفت:استرس نقش خیلی زیادی در بروز بیماری های قلبی دارد.

وی با بیان اینکه استرس مادر بیماری هاست، گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن، می تواند هم بیماری های قلبی را ایجاد کرده و هم این بیماری ها را از کنترل خارج کند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: برای مثال فردی که دارای فشار خون است، دارو نیز مصرف می کند و ماه ها فشار خونش قابل کنترل بوده، اما یکدفعه به اورژانس مراجعه کرده و اعلام می کند فشار خونش به عدد 20 رسیده است؛ تنها علت این افزایش این است که خبر بدی به این فرد داده اند و این موضوع باعث استرس

روحی شدید در فرد شده؛ در نتیجه فشار خونش بالا رفته است.

اسلامی با بیان اینکه استرس های مزمن نیز می تواند بیماری های قلبی و عروقی ایجاد کند، شرح داد: برای نمونه فردی در ترافیک گیر کرده و این موضوع وی را عصبی می کند یا فرد در محیط کاری عصبی می شود؛ در نتیجه این موضوعات باعث بروز بیماری قلبی خواهد شد.

وی متذکر شد: در افرادی که دچار بیماری های عصبی هستند، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی وجود دارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1863

به "بلایی کهاسترس بر قلب وارد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی کهاسترس بر قلب وارد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید