تمدید محدودیت های کرونایی تا انتها هفته جاری

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین شرایط بیماری کرونا در کشور و اقدامات اجرا شده جهت تامین و فراوری واکسن را تشریح کرد.

تمدید محدودیت های کرونایی تا انتها هفته جاری

به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی در حاشیه شست و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امروز بحث های مختلفی در جلسه مطرح شد، اما محور این بحث ها آنالیز شرایط ایران و جهان بود و بویژه مباحث مهمی پیرامون واکسن شکل گرفت و مروری بر میزان واکسیناسیون و فراوری و وارادت آن داشتیم.

آخرین شرایط فراوری واکسن های ایرانی کرونا

وی اضافه کرد: خوشبختانه فراوری داخلی به مراحل خوبی می رسد. واکسن شفافارمد یا همان واکسن کووایران برکت در آستانه ورود به فاز سوم است و ان شاءلله اگر با موفقیت به اتمام برسد ما می توانیم دیگر از این شرکت ها واکسیناسیون را به طور کامل دریافت کنیم و واکسیناسیون سریع انجام گردد.

رییسی ادامه داد: واکسن موسسه رازی در آستانه ورود به فاز دو و واکسن وزارت دفاع هم که به اسم میلاد دارو نور فراوری می نماید در آستانه ورود به فاز دوم است. از طرفی واکسن فراوری مشترک انستیتو پاستور در آستانه ورود به فاز سه است. واکسن سیناژر هم در مرحله اخذ تاییدیه کمیته بالینی است. این خبر خوبی است که نشان دهنده مراحل امیدوار نماینده واکسن فراوری داخل است و سازمان غذا و دارو تاییدیه لازم را بر اساس کارآزمایی بالینی بدهد. امیدواریم یک یا دو واکسن ساز از تیرماه به شکل انبوه واکسن در اختیار ما بگذارند.

تحویل یک میلیون و 895هزار دُز واکسن کرونا به ایران تا کنون

وی درباره میزان واکسن های وارداتی، اظهار کرد: تا به امروز حدود 420 هزار دز از روسیه، 650 هزار دز از کشور چین، 125 هزار دز از هندوستان که البته قرار بود ما از این کشور 500 هزار دز واکسن بگیریم که تا به امروز 125 هزار دز تحویل داده شده است و از کشور کره جنوبی واکسن آسترازنکا حدود700 هزار دز واکسن تحویل گرفتیم. مجموعا یک میلیون و 895 هزار دز واکسن در اختیار ما قرار گرفته است و، چون واکسن ها دو دزی تزریق می گردد تا به امروز قریب به 500 هزار نفر واکسیناسیون انجام دادیم و امیدواریم ظرف یک هفته تا 10 روز آینده واکسیناسیون فاز اول شامل کادر درمان، گروهی از بیماران صعب العلاج، سرطانی و افراد خانه سالمندان را بتوانیم انجام داده و تمام کنیم و از اواسط اردیبهشت ماه وارد فاز دوم واکسیناسیون شویم.

تمدید محدودیت های کرونایی تا خاتمه هفته جاری

رییسی درمورد شرایط کرونا در ایران، ادامه داد: همه با نگاه به اطرافیانمان می بینیم که یک یا دو نفر به بیماری مبتلا هستند و این نشان دهنده بالا بودن سرعت گسترش بیماری است و ضروری است مراقبت های شدیدی داشته باشیم. همانطور که می دانید محدودیت ها تا آخر این هفته تمدید شد و احتیاج است در شهر های قرمز و نارنجی پروتکل ها به دقت رعایت گردد.

رعایت 58.5 درصدی رعایت پروتکل ها

وی گفت: البته در حال حاضر اجرای پروتکل ها خیلی راضی نماینده نیست و علی رغم اعلام محدودیت ها در بعضی استان ها خیلی دقیق رعایت نمی گردد گرچه شرایط رعایت پروتکل ها نسبت به دو هفته قبل بهتر شده، اما هنوز راضی نماینده نیست و رعایت پروتکل 58.5 درصد برای کشور بسیار پایین است و دستگاه های مسئول باید رصد نمایند و با متخلفین برخورد قاطعانه نمایند و دستگاه های دولتی باید مسئولانه عمل نمایند و به پای کار بیایند.

71 درصد نقض تردد در شهر های قرمز

رییسی اضافه کرد: هنوز 71 درصد نقض تردد در شهر های قرمز داریم. 6 استانی که بیشترین نقض تردد در آن ها اتفاق می افتد شامل استان های اصفهان، البرز، همدان، مازندارن، فارس و آذربایجان شرقی است البته این نقض تردد مربوط به خود این استان ها نیست و از استان های دیگر وارد آنجا شده اند. 73 درصد نقض تردد در شهر های نارنجی مربوط به 6 استان دیگر است که در استان های اصفهان، البرز، فارس، مازندارن، همدان و خوزستان است. همچنین 66 درصد از نقض تردد شبانه در 6 استان رخ می دهد که در صدر استان تهران است سپس استان های خراسان رضوی، اصفهان، البرز، گیلان، فارس واقع شده است.

وی در ادامه تاکید نمود: در رابطه با عبور مرزی هم 38 درصد مسافران وارد شده و 44 درصد مسافرلن خارج شده اتباع خارجی بودند. 6 استان هم که در اعمال قانون خوب عمل کردند و 70 درصد تذکرات و پلمب ها را استان های خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان انجام شده است.

راهی جز رعایت دقیق پروتکل ها نیست

رئیسی درباره رنگبندی شهرها، اظهار کرد: در حال حاضر 257 شهر قرمز، 129 شهر نارنجی، 51 شهر زرد و 11 شهر آبی داریم که این آمار دوشنبه به روز رسانی خواهد شد. در این شرایط راهی به جز رعایت دقیق پروتکل ها نداریم و دورهمی و تجمع در فضای سر بسته بسیار می تواند خطرناک باشد. شاید در این ماه دیگر نتوانیم مثل قبل مهمانی افطاری و نذری بدهیم و بهتر است یا به شکل بیرون بر افطاری دهیم یا مواد خشک به احتیاجمندان بدهیم تا مبادا در این ایام سبب شویم مومنان بیمار شوند. از صبر و حوصله مردم، کسبه، بازاریان اصنافی که پروتکل ها را رعایت می نمایند ممنون هستیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2777

به "تمدید محدودیت های کرونایی تا انتها هفته جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید محدودیت های کرونایی تا انتها هفته جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید