حذف نام رئیس جمهور سابق آمریکا از دانشکده پرینستون به دلیل نژادپرستی

به گزارش هدا بلاگ، 28 مین رئیس جمهور آمریکا از سیاست های نژادپرستانه حمایت و دانشجویان سیاه پوست را از تحصیل در این دانشگاه منع کرد.

حذف نام رئیس جمهور سابق آمریکا از دانشکده پرینستون به دلیل نژادپرستی

دانشگاه آمریکایی پرینستون با نژادپرست خواندن وودرو ویلسون رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام نمود که نام وی را از دانشکده سیاست عمومی و دیگر ساختمان های وابسته به این مجموعه دانشگاهی حذف می کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس دانشگاه پرینستون به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره دانشگاه های ایوی لیگ (Ivy League) به این نتیجه رسیده است که تفکر و سیاست های وودرو ویلسون نژادپرستانه بوده و نباید از نام او برای یک دانشکده یا کالج استفاده کرد. دانشگاه های ایوی لیگ مجموعه ای متشکل از معروف ترین گروه دانشگاه های خصوصی کشور آمریکا هستند.

کریستوفر آیزگروبر رئیس دانشگاه پرینستون در این باره اعلام نمود: دانشمندان، نوابغ، اساتید و دانشجویان این دانشگاه باید تمام قد در برابر نژادپرستی بایستند.

دانشجویان در حال راه رفتن در محوطه دانشگاه پرینستون در نیوجرسی آمریکا/ عکس: خبرگزاری فرانسه

ویلسون بین سال های 1913 تا 1921 در دو دوره رئیس جمهور آمریکا بود. او در تاسیس جامعه ملل و شکل گیری سازمان ملل امروزی و انتها سیاست های انزواطلبانه آمریکا نقش به سزایی داشت.

با اینکه وودرو ویلسون از مبتکران تأسیس جامعهٔ ملل بود، به دلیل مخالفت سنا و سیاست انزواطلبی، آمریکا هیچ گاه به این سازمان نپیوست. این امر قدرت سازمان را محدود ساخت.

با این وجود بیست و هشتمین (28 اُمین) رئیس جمهور آمریکا از سیاست های نژادپرستانه حمایت می کرد. او آژانس ها و سازمان های فدرال را دهه ها پس از یکپارچگی، از هم تفکیک می کرد.

آیس گروبر گفت: او نه تنها نژاد پرستی در کشور را پذیرفت بلکه با سیاست هایش به نژادپرستی در کشور دامن زد. روش های او به کشور آسیب زده است.

بی بی سی در این باره نوشت: وودرو ویلسون دانشجویان سیاهپوست را از تحصیل در این دانشگاه پرینستون منع و همچنین در تایید سازمان کوکلوس کلان صحبت کرد بود. کوکلوس کلان یک سازمان یا فرقه با افکار نژاد پرستانهدر آمریکاست. افراد این سازمان پشتیبان فزونی نژاد سفید هستند. آنها یهودستیزی و نژادگرایی را ترویج می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه: دانشگاه نیوجرسی از این پس دانشکده ای به نام روابط عمومی و بین الملل پرینستون خواهد داشت.

پس از مرگ جورج فلوید مرد غیرمسلح سیاه پوست آمریکایی در 25 می 5 خرداد تظاهرات زیادی در آمریکا و دیگر نقاط جهان علیه نژادپرستی برگزار شد. یک پلیس سفیدپوست آمریکا پس از بازداشت جورج فلوید با قرار دادن زانوی خود روی گردن مرد سیاهپوست 46 ساله باعث مرگ او شد.

در ماه گذشته مشاغل و موسسات نیز در حال بررسی نقش خود در این بی عدالتی همیشگی بوده اند و با اقداماتی خواستار حذف سیاست های نژادپرستانه شده اند. در آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان مردم به مجسمه افرادی که از در دوره خود برده داری کرده اند نیز آسیب زده اند.

-

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 972

به "حذف نام رئیس جمهور سابق آمریکا از دانشکده پرینستون به دلیل نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف نام رئیس جمهور سابق آمریکا از دانشکده پرینستون به دلیل نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید