خبرنگاران اتصال 626 مدرسه استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش هدا بلاگ، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: عملیات اجرایی اتصال 626 مدرسه این استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات خاتمه یافت.

خبرنگاران اتصال 626 مدرسه استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات

سیدیاسر حسن پور روز شنبه با اشاره به لزوم توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی ابراز داشت: به منظور فراهم کردن امکان دسترسی الکترونیک دانش آموزان در فضای مجازی و کاهش شکاف دیجیتالی اقدام هایی چون تجهیز تعداد 442 مدرسه شهری و 159 مدرسه روستایی استان توسط شرکت مخابرات به اینترنت پهن باند (ADSL) و تعداد 25 روستا به اینترنت پهن باند همراه توسط اپراتور های همراه اول، ایرانسل و های وب صورت گرفت.

وی اظهار کرد: اشتراک اینترنت مدارس با ظرفیت 30 گیگابایتی، به شکل ماهانه و با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه هم اکنون در اختیار مدارس سراسر استان نهاده شد.

حسن پور اضافه نمود: طرح هوشمند سازی مدارس یکی از مهم ترین برنامه ها و اقدام های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در امسال است که به منظور تحقق دولت الکترونیک تعریف شده و در استان این طرح در قالب طرح اتصال مدارس شهری به شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام و اجرا است.

پوشش 89 درصدی اینترنت پهن باند روستاهای بالای 20 خانوار استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: 89 درصد روستاهای بالای 20 خانواراستان سمنان تا به امروز زیر پوشش اینترنت پهن باند نهاده شده است.

حسن پور برنامه و اولویت اصلی وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه را تمرکز بر روی نقاط محروم و کوشش برای برقراری پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت پهن باند سیار(LTE) در روستاهای بالای 20 خانوار و برقراری پوشش مطلوب در جاده های بین شهری استان ذکر کرد.

وی گفت: پس از پایش ارتباطی روستاهای استان به صورت میدانی و به وسیله دریافت گزارش درصدد برطرف مسائل ارتباطات روستاهای فاقد پوشش هستیم.

وی مطرح کرد:از 549 روستای استان سمنان 538 روستا دارای پوشش ارتباطی است که در 438 روستا بستر ارتباطی اپراتور ایرانسل و در 535 روستا بستر اپراتور همراه اول وجود دارد که در بعضی روستاها هر دو بستر ارتباطی وجود دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان مطرح کرد: هفت روستای بالای 20 خانوار استان دارای عدم یا ضعف پوشش ارتباطی است که این موضوع در قالب طرح USO به اپراتورهای ارتباطی به صورت پیمانکاری واگذار شده است و در دست اقدام برای برقراری پوشش ارتباطی است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1488

به "خبرنگاران اتصال 626 مدرسه استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتصال 626 مدرسه استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید