خبرنگاران تست کرونای 32 درصد اسفراینی ها مثبت است

به گزارش هدا بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی اسفراین گفت: ابتلای 32 درصد از افرادی که در این شهرستان تست کرونا می دهند، مثبت است.

خبرنگاران تست کرونای 32 درصد اسفراینی ها مثبت است

دکتر اسحاق ایلدرآبادی، یکشنبه به خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه از حتی از کسانی که علائم کرونا نداشته باشند، تست گرفته می شود، گفت: سن 56 درصد مبتلایان به کرونا در این شهرستان 30 تا 59 سال، 23 درصد بیش از 6 سال و یک درصد نیز زیر 6 سال بوده است و میانگین سنی جانباختگان نیز کاهش پیدا نموده است.

وی افزود: بیشتر بیمارانی که بستری می شوند روستایی هستند که زنان در صدر آمار بستری شدگان قرار دارند و از مجموع افرادی که به پزشک مراجعه می کنند 28 درصد بستری می شوند و 72 درصد سرپایی مداوا می شوند.

زنان خانه دار، بیشترین مبتلایان کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه به لحاظ توزیع نسبی زنان خانه دار 26 درصد مبتلایان را تشکیل می دهند، گفت: در رتبه های بعدی کارمندان، فرهنگیان و سپس دارندگان مشاغل آزاد قرار دارند.

دکتر ایلدرآبادی نتایج تجزیه و تحلیل علت ابتلای خانم های خانه دار را تشریح کرد و افزود: براساس پرسشنامه ها، شمار زنانی که تست داده اند 25 درصد کل افراد را در این شهرستان دربرمی گیرد و آنانی که بیمار شده اند سطح سواد پایینی دارند و فقط 10 درصد زنان خانه دار مبتلا تحصیلات دانشگاهی داشته اند و از دیگر سو 45 درصد افرادی که نمونه داده اند تحصیلات دانشگاهی دارند.

وی با بیان اینکه 65 درصد بانوان خانه دار مبتلا رفتارهایی مانند حضور در اماکن عمومی دارند، افزود: 38 درصد زنان خانه دار مبتلا نیز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نموده بودند و در بین این افراد مسافرت نیز بیشتر بوده است.

وی از نظر توزیع بیماریهای زمینه ای در بین بانوان نیز گفت: 37 درصد بیماران دارای بیماری های زمینه ای بودند در حالی که در بین زنان بیمار در دیگر شهرستانها این رقم 30 درصد است و فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی از بیماری های زمینه ای است که بانوان و دیگر بیماران کرونایی شهرستان اسفراین به آن مبتلا هستند در حالی که در دیگر نقاط استان بیماری های ریوی، در صدر بیماری های زمینه ای مبتلایان به کرونا واقع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اسفراین، علائم این بیماری را در ابتدای شیوع تب، سرفه و دردهای عضلانی بیان نمود و افزود: علائم گوارشی و از دست دادن حس بویایی، از مواردی است که پس از آن به این علائم اضافه نموده می شود.

مرگ و میر زنان در اسفراین بیشتر است

وی با بیان اینکه مرگ زنان 62 درصد از مرگ و میرهای بیماران کرونایی اسفراین را تشکیل می دهد، گفت: 59 درصد مرگ و میرها در نواحی شهری و با میانگین سنی 71 است اما بیماران با سن کم هم در میان جانباختگان دیده می شوند و میانگین سنی زنان نیز 69 سال است.

دکتر ایلدرآبادی افزود: کشندگی بیماری در جهان 2 درصد، در ایران 5.5 درصد، در خراسان شمالی 4.1 درصد و در اسفراین 3.7 درصد است و هسته مرکزی شهر اسفراین، بیشترین شمار بیماران کرونایی را دارد و تعداد بیماران در شمال شرق اسفراین نسبت به بقیه نقاط کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اسفراین در خصوص شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در اسفراین نیز گفت: 85 درصد اسفراینی ها پروتکل ها را رعایت می کنند و در بازگشایی مدارس نیز این رقم 71 درصد است اما در استان 78 درصد مردم پروتکل ها را رعایت می کنند.

وی تعداد معلمانی را که پس از بازگشایی مدارس و تا 10 مهر در اسفراین تست کرونا داده اند تنها پنج تن عنوان نمود و افزود: تست کرونای 4 نفر از این افراد مثبت بوده است.

دکتر ایلدرآبادی گفت: سه درصد از افراد 7 تا 17 ساله در اسفراین پس از بازگشایی مدارس مبتلا به بیماری کرونا شده اند و در مجموع دانشگاه اسفراین جزو 6 دانشگاه نخست علوم پزشکی کشور از نظر تست گیری کرونا شناخته شده است.

شهرستان اسفراین با دارا بودن 120 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

شرایط این شهرستان به لحاظ شیوع کرونا نارنجی است.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر شرایط قرمز کرونایی شده که این شرایط تا به امروز پایدار بوده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از دادن هرگونه اطلاعات و آمار در خصوص شرایط شیوع ویروس کرونا در این استان طفره می فرایند.

به گزارش خبرنگاران، استاندار خراسان شمالی، پنجشنبه گذشته در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با انتقاد از آنچه که نبود آمار دقیقی از شرایط کرونایی استان خواند، سه روز مهلت داد تا تحلیلی منسجم و واقع بینانه، مبتنی بر آمار و ارقام از شرایط استان در این خصوص تدوین و ارائه شود.

محمدعلی شجاعی گفت: علیرغم گذشت 17 روز از جلسه پیشین ستاد کرونای استان، هنوز آمار دقیقی از شرایط استان در خصوص این بیماری در دست نیست و این مدیریت ارشد استان را برای برنامه ریزی درست و هدف گذاری در این مورد دچار مشکل نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1688

به "خبرنگاران تست کرونای 32 درصد اسفراینی ها مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تست کرونای 32 درصد اسفراینی ها مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید