خبرنگاران روزانه 100 قلم کالا در سامانه 124 آذربایجان شرقی رصد می گردد

به گزارش هدا بلاگ، تبریز - خبرنگاران - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بیان کرد: روزانه 100 قلم کالا به وسیله سامانه 124 در استان رصد و پایش می گردد.

خبرنگاران روزانه 100 قلم کالا در سامانه 124 آذربایجان شرقی رصد می گردد

یوسف پایدار روز شنبه با بیان اینکه گروه های کالایی تعریف شده در سازمان های صمت سراسر کشور و متناظر آن در استان به صورت روزانه و مستمر پایش می گردد، اظهار کرد: نتایج رصد این میزان کالا از لحاظ فراوانی، کمبود و قیمت در واقع خوراک و موضوع تنظیم بازار کشور بوده و با آنالیز های لازم در کمیته های فنی، تمهیدات مقتضی پیش بینی می گردد.

وی عمده فروشان، خرده فروشان و کانال های متعدد توزیع را منبع رصد و پایش قیمت ها در سامانه 124 برشمرد و اظهار کرد: با ابلاغ ضوابط قیمت گذاری به وسیله مراجع مربوطه و تکالیف مشخص شده دستگاه های متولی عضو ستاد تنظیم بازار استان، نظام توزیع به صورت میدانی و سیستمی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مؤثر اتحادیه، اتاق اصناف و تشکل ها در نظارت بر بازار، اضافه نمود : اصناف و بازاریان استان همیشه با توجه به آموزه های دینی و رعایت حقوق مصرف نمایندگان، همراه شهروندان بوده اند و در طرح نظارتی نوروز 1400 نیز مجموعه صمت استان و بازرسان سازمان در برخورد قاطعانه با متخلفان و سود جویان براساس قوانین نظام صنفی و ضوابط سازمان حمایت هیچگونه اغماضی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه نظارت های مستمر با اولویت های کالایی ابلاغی سازمان حمایت با جدیت دنبال می گردد، اظهار کرد: شهروندان به منزله ناظر و بازرس هستند و در صورت مواجهه با هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، گزارش ها و شکایات خود را به وسیله درگاه های مختلف سازمان نظیر سامانه تلفنی 124 و سایت 124.ir و اپلیکیشن آپ منعکس نمایند.

پایدار با اشاره به فعالیت نزدیک به 130 هزار واحد صنفی در استان، همکاری و همراهی مردم، اصناف و بازاریان را در ایام پایانی سال خواهان شد و اضافه نمود: ادارات صمت شهرستان ها، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات احتمالی در راستای حمایت از حقوق مصرف نمایندگان می باشند.

وی بر نقش پررنگ تشکل ها و اتحادیه تأکید کرد و اظهار کرد: اتحادیه ها و تشکل های صنفی برای زمینه جلوگیری از عدم فعالیت واحدهای بدون پروانه، شناسایی و ساماندهی واحد های فاقد مجوز، نظارت های بیشتر بر حوزه اصناف و عرضه محصولات باکیفیت با قیمت مصوب و متعارف، بیش از پیش توجه داشته باشند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2579

به "خبرنگاران روزانه 100 قلم کالا در سامانه 124 آذربایجان شرقی رصد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 100 قلم کالا در سامانه 124 آذربایجان شرقی رصد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید