خبرنگاران واشنگتن پست: پمپئو بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا است

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- روزنامه واشنگتن پست بامداد دوشنبه با اشاره به شکست سیاست خارجی آمریکا در پرونده های کره شمالی، ایران، ونزوئلا و چین نوشت: پمپئو بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا است.

خبرنگاران واشنگتن پست: پمپئو بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا است

به گزارش خبرنگاران، جکسون دیل سردبیر گروه سیاست خارجی روزنامه واشنگتن در گزارش تحلیلی نوشت: مایک پمپئو در مدت ریاست خود بر وزارت امورخارجه آمریکا نتوانست در مذاکرات با کره شمالی موفقیتی بدست آورد و کمپین فشار حداکثری وی علیه ایران نیز مغلوب شد.

به نوشته دیل، پمپئو حتی نتوانست در این مدت سیاست های ضد ونزوئلایی خود را اجرا و موجب سقوط دولت مادورو گردد و در خصوص چین نیز نتوانست در مقابل سرکوب آزادی های هنگ کنگ و نسل کشی در سین کیانگ مخالفتی کند.

به گزارش واشنگتن پست، پمپئو هم اکنون در حالی ریاست وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده دارد که در این وزارت خانه پست های ارشد بسیاری خالی مانده و صدها دیپلمات در پاکسازی سیاسی اخراج و یا محل کار خود را ترک نموده اند.

در ادامه شکست های دولت ترامپ هفته گذشته درخواست رسمی آمریکا برای بازگرداندن تحریم هایی که به موجب برجام و قطعنامه 2231 لغو شده بود در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای نیاورد.

13 عضو اعم از چهار عضو دائم و 9 عضو غیر دائم به صراحت اظهار داشتند، خواسته آمریکا هیچ مبنای قانونی ندارد.

پنج عضو این شورا که همچنان در برجام حضور دارند و به این ترتیب، اعضای حاضر در برجام به همراه جمهوری اسلامی ایران به صراحت مخالفت خود را با سیاست یک جانبه گرایی آمریکا اظهار داشتند.

برجام توافقی چندجانبه است که میان گروه موسوم به 1+5 و ایران در سال 1394 به امضا رسید و پس از آن به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت که به اتفاق آرا تصویب شد، مورد تایید نهاده شد.

دونالد ترامپ در 18 اردیبهشت 1397 به طور رسمی اظهار داشت، این کشور دیگر مشارکت کننده در برجام نخواهد بود و دستور داد تمام تحریم های تعلیق شده به موجب توافق هسته ای را بازگردانند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1499

به "خبرنگاران واشنگتن پست: پمپئو بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واشنگتن پست: پمپئو بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید