دستفروشان بیمه شوند

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت 40 روز بازار در شهر تهران گفت: دولت می تواند با ارائه راه حل هایی به شهرداری و شورای شهر اقدام به بیمه کردن دستفروشان روزبازار ها کند.

دستفروشان بیمه شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی اعطا در صحن امروز شورای شهر درباره شرایط دستفروشان پایتخت اظهارداشت: روز گذشته پای درد دل بعضی نمایندگان دستفروشان فعال در روزبازار ها نشستم، اما آنچه بیشتر از سایر مسائل دارای اهمیت است مسأله بیمه تامین اجتماعی بود که موضوع تذکر امروز بنده به مجموعه دولت است.

وی افزود: وظیفه ایجاد اشتغال تا آنجا که قانون اساسی و سایر قوانین بیان می نماید به عهده دولت است، ولی شهرداری تهران در این سال ها علاوه بر وظایف قانونی خود اقدام به استقرار روزبازار ها نموده است و به نوعی فراتر از وظایف خود در حوزه اشتغال گام برداشته تا حدی که امروز حدود 40 روز بازار در شهر تهران فعال است که سبب شده تا حدود 5000 نفر در این روزبازار ها مشغول شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: حال که دولت در ایجاد اشتغال در این حوزه نتوانسته فعالیتی انجام دهد و شهرداری بار ساماندهی و ایجاد فرصت اشتغال را به دوش کشیده، هرچند وظیفه قانونی شهرداری نبوده است.

اعطا گفت: به دولت در راستای اصل 29 قانون اساسی که حق تأمین اجتماعی را همگانی و وظیفه دولت دانسته است، تذکر می دهم که در نهایت به نظر می رسد دولت در ایجاد اشتغال و ساماندهی دستفروشان نمره مناسبی نمی گیرد، اما می تواند با ارائه راهکار هایی به شهرداری و شورای شهر تهران در راستای اصل 29 قانون اساسی اقدام به بیمه کردن دستفروشان روزبازار های شهر تهران کند.

وی گفت: باید به وسیله پیش بینی راهکار های قانونی به نوعی عمل گردد تا تکلیف قانونی به عهده شهرداری نباشد و شهرداری از ظرفیت های خود همچون گذشته جهت اشتغال در روز بازار های استفاده کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2176

به "دستفروشان بیمه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستفروشان بیمه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید