رونمایی از کتاب آوای فانوس در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس قم

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران در قم، نشست ادبی ادبیات آرمان خواه با هدف رونمایی از کتاب آوای فانوس از سوی موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس با حضور امیر حیدری داستان نویس و ریویونویس در سالن جلسات این مؤسسه برگزار گشت.

رونمایی از کتاب آوای فانوس در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس قم

حیدری در ابتدا با به چالش کشیدن مخاطبین ذیل این پرسش که آیا به آرمان گرایی اعتقاد دارید یا نه، گفت: محور اصلی آرمان گرایی و ایجاد اهداف کوتاه مدت که پتانسیل حصول آن وجود داشته باشد، عقلانیت است.

وی گفت: برای رسیدن به آینده ای آرمانی، ابتدا باید نقطه کنونی خود را شناخت و سپس از آن واقعیت، منزل به منزل حرکت کرد.

این داستان نویس در بخشی دیگری از سخنانش به تفاوت نویسنده های قدرت محور و مولف محور پرداخت و افزود: نویسنده قدرت محور نویسنده ای است که سوار بر قدرت است؛ حال این قدرت می تواند نظام حاکم باشد و یا مکتب و مرامنامه ای خاص. مانند ماکسیم گورکی در ادبیات روس، اما نویسنده مؤلف محور مانند ایزابل آلنده در شیلی نویسنده ای است که حرف خود را می زند و ضدقدرت بودن را نه عیب و نه مزیت می داند. از نویسندگان مؤلف محور ایرانی، می توان به محمود دولت آبادی اشاره کرد.

وی یادآور شد: مشکل جامعه امروز ایران تشتت آرا و افکار روشنفکران آرمان گرایی است که در اندیشه هایشان، پاسخ خواسته ها و دردهای مردم وجود ندارد.

در بخش دیگری از این نشست، کتاب آوای فانوس زهرا عیسی آبادی رونمایی شد و از علیرضا شهبازی و نیلوفر خاکبازان به خاطر فعالیت گستره در حوزه داستان نویسی و نقد ادبی تقدیر به عمل آمد.

زهرا عیسی آبادی که عضو جامعه معلولان کشور است، در خصوص فعالیت های خود خاطرنشان کرد: انگیزه ام برای ورود به حوزه داستان و نقد داستان مطالعه زبان های باستانی و پژوهش و تحقیق در اسطوره های باستان است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2352

به "رونمایی از کتاب آوای فانوس در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب آوای فانوس در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید