زنگنه: اکنون زمانی نیست که با مدرک، افراد را جذب کنیم ، بعضی به مسئولان متوسل می شوند تا استخدام شوند

به گزارش هدا بلاگ، صلاحیت حرفه ای برای جذب افراد بسیار مهم است و به جای اتلاف وقت با برگزاری دوره های تخصصی، افراد را به لحاظ حرفه ای توانمند کنیم.

زنگنه: اکنون زمانی نیست که با مدرک، افراد را جذب کنیم ، بعضی به مسئولان متوسل می شوند تا استخدام شوند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه در مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه ای به استعداد های جوان مدیریتی صنعت نفت، افزود: بعضی افراد به شخصیت های سیاسی متوسل می شوند تا استخدام شوند، اما اگر صلاحیت، حرفه ای باشد، افرادی که صلاحیت نداشته باشند کنار می فرایند.

وی افزود: اکنون زمانی نیست که به واسطه مدرک، افراد را جذب کنیم چرا که موجب اتلاف وقت و سرمایه انسانی می گردد بلکه باید در کنار مدرک، حرفه ای گری داشته باشد.

زنگنه گفت: باید به جای اتلاف وقت و ایجاد هزینه برای کشور در خصوص اینکه نیرو ها برای دریافت مدرک بالاتر کوشش نمایند، با برگزاری دوره های تخصصی، افراد را به لحاظ حرفه ای توانمند کنیم.

وی افزود: برای صلاحیت پیمانکار مشاور، روش گذاشتیم، اما احزار صلاحیت حرفه ای مدیر پروژه ضروری نیست که این یک مشکل است.

زنگنه افزود: صد ها ساعت برای احراز صلاحیت حرفه ای وقت گذاشته شده است.

وی جوان گرایی و ارزیابی افراد را از دیگر موارد مهم جذب نیرو ها و استعداد ها اعلام کرد و گفت: در ارزیابی ها، نیروی انسانی دخالت ندارد و با برگزاری دوره های آموزشی، افراد را ارزیابی می کنیم.

وزیر نفت افزود: بسیار مهم است که مدیر و کارمند سلامت روان داشته باشند و مسائل افراد که باعث تضعیف روان آنان می گردد به مجموعه اداره ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد تعادل روانی ندارند گفت: این موضوع در استخدام نیرو ها بسیار مهم است.

زنگنه افزود: در بعضی قسمت ها ضعیف هستیم از جمله مناقصات که متوجه شدیم افرادی که مناقصه برگزار می نمایند مسلط به کار نبودند.

توسعه را محصول انسان های توسعه یافته

زنگنه توسعه را محصول انسان های توسعه یافته دانست و گفت: در کشور جا هایی که توسعه یافتیم، انسان های توسعه یافته حضور داشتند و در جا هایی هم که توسعه نیافتیم، افراد توسعه نیافته کار ها را به دست داشتند.

وی افزود: اخلاق جزء جدانشدنی توسعه است و مدیر توسعه یافته، نمی تواند بدون اخلاق باشد.

زنگنه با بیان اینکه امروز صاحب مرکزی هستیم که می توانیم به آن اتکا کنیم گفت: خوشبختانه گواهی نامه ها، تنوع اش زیاد است و این بسیار خوب است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه این مرکز نباید به هیچ وجه سیاسی گردد افزود: این مرکز باید صد در صد حرفه ای و برای خدمت به صنعت نفت باشد نه برای خدمت به افکار سیاسی یک مدیر و از سوی دیگر باید تعداد مدیران سیاسی کشور محدود باشد.

وی افزود: عملکرد منشی دفاتر وزرا و مدیران ارشد، موضوع مهمی است که بتوان با او مشورت کرد، این منشی ها به لباس وزرا، دکتر رفتن و خوردن به موقع دارو یاری نمایند نه فقط بحث نامه نگاری داشته باشند.

زنگنه گفت: در خصوص وزیر نیازی به تأیید صلاحیت حرفه ای نیست و فقط تأیید صلاحیت سیاسی او از سوی رئیس جمهور و اخذ رأی اعتماد از مجلس کافی است چرا که می خواهد یک سیاستی را پیاده کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2466

به "زنگنه: اکنون زمانی نیست که با مدرک، افراد را جذب کنیم ، بعضی به مسئولان متوسل می شوند تا استخدام شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: اکنون زمانی نیست که با مدرک، افراد را جذب کنیم ، بعضی به مسئولان متوسل می شوند تا استخدام شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید