سرعت اینترنت خود را در تلفن های همراه اندرویدی بالا ببرید!

به گزارش هدا بلاگ، گجت نیوز نوشت: در ادامه این مطلب به آموزش ترفندهایی برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندرویدی خواهیم پرداخت. اگر از مشکل کندی اینترنت رنج می برید، روش های ارائه شده در این متن را حتما امتحان کنید.

سرعت اینترنت خود را در تلفن های همراه اندرویدی بالا ببرید!

اگر شما هم تا به حال برای دانلود کردن یک فایل چند صد مگابایتی با گوشی اندرویدی خود ساعت ها منتظر مانده و در خاتمه نیز با پیام دانلود ناموفق روبرو شده اید، حتما به خوبی اهمیت سرعت بالای اینترنت گوشی را درک می کنید!

سرعت پایین اینترنت بعلاوه می تواند استریم ویدیو به وسیله گوشی شما را نیز با مشکل روبرو کند و با قطعی های مداوم تجربه تماشای محتوا را به طور کامل خراب کند.

سرعت پایین اینترنت می تواند دلایل متعددی داشته باشد که هریک راه چارهی مخصوص به خود را دارند. بعضی از این راه چارهها بسیار ساده و سرراست هستند؛ در حالی که بعضی دیگر پیچیده تر بوده و نیازمند دستکاری تنظیمات گوشی هستند.

با این وجود تقریبا همواره راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی وجود دارد. بنابراین با کمی مهارت و آموزش می توانید به راحتی از اینترنت سریعتر در گوشی اندرویدی خود لذت ببرید.

امروز قصد داریم تعدادی از روش های موجود برای افزایش سرعت اینترنت در دستگاه های اندرویدی را معرفی نموده و هریک را به طور خلاصه آموزش دهیم.

در صورتی که سرعت پایین اینترنت در گوشی شما دلایل داخلی نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد، می توانید با استفاده از این ترفندها مشکلتان را حل کنید.

با این وجود در صورتی که کندی اینترنت مربوط به شبکه باشد، متاسفانه کار چندانی از شما برنمی آید و باید راه چاره مشکل را با پیگیری از شبکه مخابراتی سرویس دهنده خود پیدا کنید.

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهیم؟

مد هواپیما (Airplane Mode) را روشن و خاموش کنید

ممکن است گمان کنید روشن و خاموش کردن مد هواپیما (َAirplane Mode) با هدف بهبود سرعت اینترنت یک افسانه بوده و در واقعیت اثر چندانی بر عملکرد دستگاه ندارد. با این وجود، تاثیر انجام این کار در افزایش سرعت اینترنت می تواند بسیار بیشتر از پیش بینی شما باشد.

برای درک بهتر تاثیر این مد در مقدار دریافت اینترنت به وسیله گوشی شما بهتر است ابتدا آشنایی مختصری با مکانیزم دریافت سیگنال به وسیله گوشی موبایل خود داشته باشیم.

در سرتاسر کره زمین، منجمله نواحی اطراف شما تعداد بسیار زیادی دکل مخابراتی وجود دارد که گوشی موبایلتان با وصل شدن به آن ها سیگنال های مخابراتی و داده را دریافت می نماید.

با تغییر موقعیت مکانی کاربر، گوشی به طور اتوماتیک به مناسب ترین دکل مخابراتی متصل می گردد. این مناسب بودن لزوما به معنای نزدیک ترین نیست؛ بلکه می تواند به معنای گزینه ای با برترین قابلیت دریافت سیگنال باشد.

بعضی اوقات گوشی موبایل شما قادر به اتصال مناسب به یک دکل مخابراتی نیست و به همین جهت نیازمند زمانی است که بتواند اتصال مناسب و باکیفیت خود را برقرار کند.

در این شرایط می توانید با فعال کردن مد هواپیما تمامی دسترسی های بیسیم گوشی را قطع کنید و در ادامه با غیبرطرفال کردن آن، بار دیگر آن ها را راه اندازی نمایید. با انجام این کار، گوشی به طور اتوماتیک به مناسب ترین دکل مخابراتی وصل شده و اینترنت را در اختیارتان قرار می دهد.

در بسیاری مواقع، این امر می تواند منجر به افزایش چشمگیر سرعت اینترنت گردد.

برای فعالسازی مد Airplane ضروری است که با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین صفحه گوشی، نوار شرایط (Status Bar) آن را نمایش دهید.

در این قسمت می توانید آیکون مربوط به مد Airplane Mode که با یک هواپیما معین شده را مشاهده نمایید. این کلید را با انگشت خود بفشارید و پس از 10 الی 20 ثانیه مجددا آن را فشار دهید تا قطع و وصل گردد.

کش را پاک نموده و تب ها و برنامه های باز را ببندید

هنگام گشت و گذار در اینترنت، خصوصا در صفحاتی که به طور دائمی بازدید می کنید، مرورگر شما بعضی اطلاعات را به صورت موقتی و با هدف بالاتر بردن سرعت لود شدن سایت ها در حافظه دستگاه ذخیره می نماید.

این حافظه کش به طور کلی قادر است سرعت اینترنت را برای بعضی سایت ها و سرویس ها افزایش دهد. با این وجود تجمیع بیش از مقدار این حافظه می تواند اثر معکوسی داشته و باعث کندتر شدن اینترنت شما گردد.

علت آن است که این مرورگر اکنون باید حجم کش بالاتری را مدیریت کند.

به منظور پاک کردن حافظه کش مراحل زیر را بپیمایید:

  • از مرورگر خارج شوید.
  • آیکون مربوط به مرورگر را فشار داده و پایین نگه دارید.
  • گزینه اطلاعات اپلیکیشن (Application Information) را انتخاب کنید.
  • از قسمت پایین صفحه گزینه Clear Data را انتخاب کنید.

از سوی دیگر، باز کردن تعداد زیادی تب و فعال نگه داشتن همه آن ها هم دیگر فاکتوری است که می تواند فشار زیادی روی گوشی موبایل شما وارد نموده و ضمن کاهش سرعت کلی دستگاه، روی سرعت اینترنت نیز تاثیر منفی بگذارد.

البته گوشی های اندرویدی نو معمولا در صورت افزایش تعداد این تب ها، بعضی از آن ها را به صورت اتوماتیک غیبرطرفال می نماید تا تاثیر آن ها بر عملکرد دستگاه به حداقل برسد.

در عین حال این اتفاق همواره رخ نمی دهد و شما باید به طور دستی برنامه های باز و تب های اضافی مرورگر را ببندید تا سرعت اینترنت شما افزایش یافته و گشت و گذار روان تری را در اینترنت تجربه کنید.

معینات APN گوشی خود را تغییر داده و تنظیمات شبکه گوشی را ریست کنید

معینات APN یک گوشی معمولا به صورت اتوماتیک زمانی که سیم کارت را درون آن قرار می دهید، تنظیم می شوند. با این وجود ممکن است در بعضی شرایط، تعریف نادرست APN و خارج شدن آن از تنظیم باعث قطع شدن کامل اینترنت دستگاه شما یا افت محسوس سرعت آن گردد.

در این شرایط، راه چاره افزایش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی شما، تنظیم کردن مجدد APN است.

به منظور دسترسی به تنظیمات APN و تغییر دادن آن مراحل زیر را بپیمایید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
  • با استفاده از نوار جستجو در قسمت بالای صفحه نمایش، تنظیمات APN را پیدا کنید.
  • با اپراتور مخابراتی خود تماس حاصل نموده یا وبسایت آن را چک کنید تا تنظیمات صحیح APN را پیدا کنید.
  • تنظیمات صحیح APN که به وسیله اپراتور به دستتان رسیده را وارد کنید.

علاوه بر این، ریست کردن تنظیمات شبکه اینترنت هم راه چاره بسیار کاربردی دیگری است که در بسیاری مواقع می تواند اختلالات جزیی نرم افزاری را برطرف نموده و سرعت اینترنت را افزایش دهد.

برای این کار، مراحل زیر را روی گوشی خود انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
  • به قسمت پایین صفحه اسکرول نموده و System را انتخاب کنید.
  • در صفحه ظاهر شده، گزینه Reset Options را فشار دهید.
  • گزینه Reset Wi-Fi, Mobile & Bluetooth را برگزینید.
  • برای نهایی کردن فرآیند، گزینه Reset Settings را انتخاب کنید.

انجام این کار، تمامی تنظیمات شبکه اعم از وای فای، دیتای موبایل و تنظیمات بلوتوث را ریست نموده و به حالت اولیه بازمی گرداند.

به یاد داشته باشید که محل دقیق تنظیمات مختلف در گوشی های اندرویدی، بسته به برند آن ها ممکن است تفاوتی جزیی داشته باشد. به عنوان مثال، در گوشی های گلکسی سامسونگ، گزینه ریست با نام Reset network settings معین شده، نه Reset Wi-Fi, Mobile & Bluetooth.

مد ذخیره داده (Data Saving) در گوشی خود را غیبرطرفال کنید

مد ذخیره سازی داده ها قابلیتی بسیار حیاتی در یک گوشی اندرویدی به شمار می رود که در بسیاری مواقع به طور اتوماتیک به وسیله سیستم عامل اندروید فعال می گردد.

با این وجود، دقت این مد هنوز جای کار فراوانی دارد؛ چرا که بعضی اوقات فعال کردن آن برای گوشی مفید است و در زمان های دیگر روی عملکرد اینترنت اثر منفی می گذارد!

فعال کردن این مد بیشتر در شرایطی معنی دار است که شرایط پوشش شبکه اینترنت دراطراف شما چندان مساعد نبوده یا باتری گوشی شما وارد حالت بحرانی شده باشد.

علاوه بر این، بعضی دستگاه ها مد ذخیره انرژی را به طور برنامه ریزی شده در بازه های زمانی خاصی در روز اعمال می نمایند و ممکن است در این بازه ها، دسترسی شما به اینترنت را محدودتر نمایند.

غیبرطرفال کردن این مد در گوشی های اندرویدی در بسیاری مواقع باعث افزایش سرعت اینترنت می گردد. روش انجام این کار به توضیح زیر است:

  • انگشت خود را از قسمت بالای صفحه نمایش به پایین بکشید.
  • آیکون چرخ دنده را با انگشت خود فشار دهید تا وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.
  • در نوار جستجوی بالای صفحه، عبارت Data را تایپ کنید.
  • از میان نتایج نمایش داده شده، گزینه Data Saver را انتخاب کنید.

البته ممکن است در بعضی گوشی های اندرویدی ناچار شوید برای پیدا کردن منوی Data Saver، روی منوی Data Usage ضربه بزنید. در صورتی که این قابلیت در حال حاضر فعال باشد، می توانید با فشردن مجدد کلید مربوط به آن، غیبرطرفالش کنید.

البته این احتمال هم وجود دارد که به علت مدل پایین گوشی شما، قابلیت Data Saver در گوشی شما قابل استفاده نباشد. در این صورت، برای برطرف مشکل کندی اینترنت باید از روش های دیگر یاری بگیرید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3710

به "سرعت اینترنت خود را در تلفن های همراه اندرویدی بالا ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت اینترنت خود را در تلفن های همراه اندرویدی بالا ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید