شکمو بودن این دلایل را دارد

به گزارش هدا بلاگ، یک متخصص تغذیه با بیان اینکه همه افراد سالم شکمو هستند، گفت: در این بین برخی برحسب عادت این ویژگی را کنترل کرده، اما برخی دیگر کنترلی روی آن نداشته و عادت به پُرخوری را در خود نهادینه کرده اند.

شکمو بودن این دلایل را دارد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، هادی عبدالله زاد، یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص علت اشتهای زیاد برخی افراد و پرخوری آن ها گفت: سیستم مغزی تمام افراد سالم به گونه ای است که اگر بعد از صرف غذا، در حد معمول و نه در حدی که جایی برای صرف خوراکی دیگری نباشد غذای خوشمزه دیگری به آن ها بدهند، باز هم میل به خوردن آن دارند.

او گفت: به طور مثال اگر فردی وعده ناهار را صرف کرده و علاقه شدیدی به نوعی غذا یا تنقلات دارد، اگر این خوراکی ها را بعد از ناهار به او بدهند، به طور طبیعی میل به خوردن آن دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: بنابراین به نوعی همه افراد سالم شکمو هستند، اما آنچه موجب شده تنها برخی افراد به این صفت شناخته شوند، بحث عادت های غذایی است.

عبدالله زاد اضافه کرد: برخی افراد به علت اینکه اینکه خوراکی خوشمزه ای بعد از غذا مقابل آن ها قرار نگرفته، یا به فکر سلامتی خود هستند و یا رژیم غذایی دارند، عادت کرده اند که بعد از صرف هر وعده چیز دیگری نخورند و به نوعی این عادت غذایی باعث شده آن ها جلوی پرخوری خود را بگیرند، اما در مقابل افراد شکمو خود را به این وضع عادت نداده و هر خوراکی که مقابل خود دیده اند مصرف کرده اند و همین امر به مرور زمان موجب تشدید شکمو بودن آن ها شده و آن ها به این صفت شناخته می شوند.

این متخصص تغذیه گفت: افراد خود موجب ایجاد این شرایط شده و عادت به پرخوری و شکمو بودن را در خود نهادینه کرده اند.

او اضافه کرد: این افراد فکر و تمرکزشان را صرف خوردن کرده اند و مدام پی خوراکی های خوشمزه هستند و همین امر موجب شده به این شرایط عادت کنند و در صورت اصلاح عادت های غذایی این افراد می توانند این ویژگی ناخوشایند را از خود دور کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 625

به "شکمو بودن این دلایل را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکمو بودن این دلایل را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید