ظریف و لاوروف ادعای بولتون در کتابش علیه ایران را تکذیب کردند

به گزارش هدا بلاگ، ایرنا نوشت: وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه نقل قول جان بولتون در کتاب خاطرات خود از ولادیمیر پوتین مبنی براینکه روسیه به ایران در سوریه احتیاجی ندارند را دروغ خواندند.

ظریف و لاوروف ادعای بولتون در کتابش علیه ایران را تکذیب کردند

سرگئی لاوروف در این باره گفت: بولتون مبنایی نداشت نقل قولی از پوتین در کتاب خود منتشر کند، رییس جمهوری ما هرگز چنین حرفی نمی زند و و این گونه اظهارات اصلا در مرام و سنت ما نیست.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها میخواهند با این اظهارات با شخصیت پوتین بازی نمایند، ما معتقدیم که ایرانی ها با درخواست دولت سوریه در این کشور هستند.

لاوروف گفت: ما با ایرانی ها در قالب فرمت آستانه برای بازگشت صلح و آرامش در سوریه همکاری نزدیکی داریم ، ترویکایی که با حضور ترکیه ادامه یافت و از کوشش های بین المللی و نشست های ژنو براساس قطعنامه 2254 که عملا در سرانجام بحران در سوریه تاثیری نداشت پیشی گرفت.

لاوروف گفت: من قصد ندارم در مورد خاطرات یک فرد نظر دهم که می تواند همراه با رسیدگی قضایی باشد شاید این فرهنگ خاص آمریکایی است که درک آنها از فرهنگشان را نشان می دهد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز گفت: آنچه بولتون به پوتین نسبت داده است را منطبق بر واقعیت نمی دانیم ضمن اینکه این اظهار نظر هیچ انطباقی با همکاری های ما با ترکیه و روسیه برای بازگرداندن صلح و ثبات در سوریه و مبارزه با تروریسم نداشته و ندارد.

ظریف ادامه داد: همکاری های خوب ما و روسیه با مردم سوریه داعش را شکست داد، دو طرف اعتقاد دارند ضمن اینکه دو طرف به نقش مفیدی که طرف مقابل ایفا کرد مطلع هستند ضمن اینکه مردم سوریه نیز به خوبی از این واقعیت مطلع هستند که ایران و روسیه چگونه در کنار آنها ایستادند و بعد در کنار ترکیه برای بازگشت آرامش در سوریه کوشش کردند.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: (بولتون) فردی که بیشترین جنگ افروزی را در مدت حضور خود در کاخ سفید داشته است و تمام کوشش خود را نموده تا آمریکا را وارد جنگ های متعدد در نقط مختلف دنیا کند فرد مطمئنی نیست.

ظریف گفت: به گفته خود رییس جمهوری آمریکا، بولتون اگر می توانست جنگ سوم دنیای را هم به راه می انداخت.

وزیر امور خارجه ایران گفت: بولتون در اندازه ای نیست که به خاطر پر فروش شدن کتابش بتواند روابط تهران و مسکو را خراب کند ضمن اینکه در تهران و مسکو نیز حرف های او خریداری ندارد.

311311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1206

به "ظریف و لاوروف ادعای بولتون در کتابش علیه ایران را تکذیب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و لاوروف ادعای بولتون در کتابش علیه ایران را تکذیب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید