هشدار دیده بان حقوق بشر: فرانسه باید صادرات سلاح به عربستان را متوقف کند

به گزارش هدا بلاگ، سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به آخرین گزارش دولت امانوئل ماکرون در خصوص صادرات اسلحه، ثبت اسناد فروش و انتقالات در طول سال 2019 که هفته پیش منتشر شد از دولت فرانسه خواست تا صادرات اسلحه به عربستان و مصر را متوقف کند.

هشدار دیده بان حقوق بشر: فرانسه باید صادرات سلاح به عربستان را متوقف کند

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، فرانسه پس از قطر به دولت های عربستان سعودی و مصر بیشترین میزان سلاح را فروخته است. به ترتیب عربستان سعودی 1.4 میلیارد یورو و مصر یک میلیارد یورو تسلیحات جنگی و نظامی در سال گذشته از فرانسه خریده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید فروش و صادرات سلاح به عربستانی که متهم به جنایات جنگی در یمن است، تمام ارزش ها و اصول این کشور که داعیه حمایت از حقوق بشر را دارد به زیر سوال می برد.

این سازمان حقوق بشری درگزارش خود تاکید می نماید که فروش سلاح به عربستان و مصر بی تردید نشانگر تضادهای عمیق دیپلماسی فرانسه است.

دیده بان حقوق بشر از فرانسه خواسته است که صادرات اسلحه به عربستان سعودی و مصر را متوقف کند. به گفته این سازمان، فرانسه متهم به حمایت از کشورهایی است که درقساوت علیه غیرنظامیان ومخالفان دست بالا را دارند.

براساس گزارشی که در ماه مارس توسط مؤسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) منتشر شد، فرانسه 7.9 درصد از صادرات دنیای تسلیحات را در بین سال های 2015 تا 2019 انجام داده و رشد 72 درصدی فروش سلاح در این پنج سال داشته است.

از سال 2015، عربستان سعودی با هدف بازگرداندن منصورهادی، رئیس جمهوری تبعیدی، جنگ علیه حوثی های یمن را شروع کرد. سازمان ملل متحد عربستان را عامل بدترین بحران بشردوستانه کنونی در دنیا معرفی نموده است. بحرانی که جان ده ها هزارتن را گرفته و بیماری و گرسنگی جان 13 میلیون یمنی را تهدید می نماید.

سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید که تصمیم فرانسه برای ادامه فروش اسلحه به عربستان سعودی و مصر نه تنها به آنها یاری می نماید تا جرائمشان را ادامه دهند بلکه چراغ سبزی است که روی جنایات ضدبشری مهر قانونی می زند.

گزارش های متعددی نشان می دهد که دولت عبدالفتاح سیسی که با کودتا در مصر به قدرت رسید، از سال 2014 تا امروز، در سرکوب مخالفان اغلب از تجهیزات نظامی پیشرفته فرانسوی ها از خودروهای آبپاش گرفته تا انواع مختلف گازهای اشک آور استفاده نموده است.

فروش سلاح به کشورهای خاورمیانه در پنج سال اخیر افزایش بی سابقه ای یافته است. روسیه و ایالات متحده مهم ترین صادرکنندگان تسلیحات به این منطقه هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 843

به "هشدار دیده بان حقوق بشر: فرانسه باید صادرات سلاح به عربستان را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دیده بان حقوق بشر: فرانسه باید صادرات سلاح به عربستان را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید