هشدار سخنگوی وزارت خارجه ایران به آمریکا

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور یک یادداشت رسمی هشدار آمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوئیس به آمریکا خبر داد.

هشدار سخنگوی وزارت خارجه ایران به آمریکا

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در این ارتباط اضافه کرد:در این یادداشت به طرف آمریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیر قانونی خود علیه دیپلمات های ایرانی در سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که مقر آن ها در خاک آمریکا است را متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین المللی دادگستری خواهد کشاند.

خطیب زاده در توضیح این اقدام گفت: دولت آمریکا مدت مدیدی است که بر خلاف حقوق بین الملل تضییقات زیادی برای دیپلمات های ایرانی و خانواده های آنان نزد سازمان های بین المللی در آمریکا ایجاد کرده است و این اقدامات باعث ایجاد اختلال و ممانعت از کارکرد دیپلمات های ایرانی و چند کشور دیگر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اضافه کرد: دولت آمریکا علیرغم تعهدات خود بعنوان میزبان چندین سازمان بین المللی، هیچگاه میزبان شایسته ای نبوده و در طول تاریخ سازمان ملل متحد سعی در آزار و اذیت دیپلمات ها و خانواده ها و فرزندان دیپلمات های کشور هایی داشته که از نظر دوجانبه با آن ها دارای اختلاف است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2280

به "هشدار سخنگوی وزارت خارجه ایران به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سخنگوی وزارت خارجه ایران به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید