همه زیرساخت های های فراوری واکسن کرونا در ایران وجود دارد، تا خاتمه تابستان، ماهانه 10 میلیون دز واکسن فراوری می کنیم

به گزارش هدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همه زیرساخت ها یا پلتفرم ها و روش های فراوری واکسن کرونا در ایران فراوری و پیگیری می گردد.

همه زیرساخت های های فراوری واکسن کرونا در ایران وجود دارد، تا خاتمه تابستان، ماهانه 10 میلیون دز واکسن فراوری می کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شانه ساز اضافه نمود: تنها کشوری هستیم که این قابلیت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا خاتمه تابستان، ماهانه 10 میلیون دز واکسن داخلی فراوری می کنیم، افزود: تا خاتمه سال 7 تا 8 فراوری نماینده واکسن داخلی خواهیم داشت.

آقای شانه ساز گفت: 1 میلیون دز واکسن برکت در خرداد تحویل داده شده است و از تیرماه ظرفیت فراوری واکسن در کشور بسیار افزایش می یابد.

وی اضافه نمود: حاصل کوشش 15 ماهه محققان و صنعتگران کشور به ثمر نشسته است و نخستین واکسن ایرانی به صورت رایگان تزریق عمومی می گردد که اثربخشی، کیفیت و نداشتن عوارض آن ثابت شده است.

آقای شانه ساز گفت: افزون بر واکسن برکت چهار واکسن دیگر در نوبت دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو هستند و امیدواریم در چند روز آینده واکسن دوم هم مجوز تزریق عمومی بگیرد.

وی اضافه نمود: اولویت بندی واکسیناسیون بر اساس اعلام وزارت بهداشت است اما اگر گروه هایی احتیاج داشته باشند می توانند داوطلبانه واکسن دریافت نمایند.

آقای شانه ساز با بیان اینکه واردات واکسن هایی که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت نموده اند، ادامه خواهد داشت ، گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا هم در مرحله سه مطالعات بالینی در کشورمان قرار گرفته است و تا به امروز 30 هزار نفر این واکسن را داوطلبانه دریافت نموده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی اضافه نمود: واکسن مشترک ایران و کوبا در مقابل ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی ایمنی قابل قبولی دارد و امیدواریم در چند روز آینده مجوز تزریق عمومی دریافت کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3025

به "همه زیرساخت های های فراوری واکسن کرونا در ایران وجود دارد، تا خاتمه تابستان، ماهانه 10 میلیون دز واکسن فراوری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه زیرساخت های های فراوری واکسن کرونا در ایران وجود دارد، تا خاتمه تابستان، ماهانه 10 میلیون دز واکسن فراوری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید