هند در بحبوحه تنش با چین از آمریکا هواپیمای جاسوسی می خرد

به گزارش هدا بلاگ، یک نشریه هندی به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که ارتش هند قصد خرید 6 فروند هواپیمای جاسوسی از آمریکا را دارد.

هند در بحبوحه تنش با چین از آمریکا هواپیمای جاسوسی می خرد

به گزارش به نقل از اکونومیک تایمز، همزمان با اوج دریافت تنش های بین چین و هند، برخی از منابع مطلع اعلام کرده اند که دهلی نو اقدام به خرید 6 فروند هواپیمای جاسوسی پوسیدان- 8 از آمریکا کرده است.

براساس تخمین های زده شده، قیمت این 6 فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا چیزی معادل 1.8 میلیارد دلار می شود. در صورتی که کنگره آمریکا با این طرح فروش موافقت کند، این طرح عملیاتی خواهد شد. پیش از این هم خبر رسیده بود که هند قصد دارد تا چند فروند جنگنده رافائل که از فرانسه تحویل گرفته را در نقطه صفر مرزی با چین مستقر کند.

پیش از این و براساس اعلام وزارت دفاع آمریکا قرار بود تا 10 تیر موشک هارپون و 16 تیر اژدر ام کا45 به ارتش هند ارائه شود. به گفته دهلی این موشک ها در ناوگان دریایی هند مستقر خواهند شد. هند همزمان در دو جبهه شرقی و غربی با چین و پاکستان درگیر است.

تنش های اخیر بین چین و هند پس از آن روی داد که دو کشور در نقطه صفر مرزی بایکدیگر درگیر شدند. 20 نفر از نظامیان ارتش هند در جریان درگیری با نیرو های ارتش چین در مناطق مرزی مورد مناقشه در بین دو کشور کشته شده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1203

به "هند در بحبوحه تنش با چین از آمریکا هواپیمای جاسوسی می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند در بحبوحه تنش با چین از آمریکا هواپیمای جاسوسی می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید