وزیر دفاع سابق آمریکا ترامپ را به تفرقه افکنی میان مردم متهم کرد

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، با تشدید اعتراضات مردمی به قتل جورج فلوید در سرتاسر آمریکا، جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا اقدامات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در سرکوب معترضان به نژادپرستی را تهدیدی علیه قانون اساسی این کشور خواند و او را به خاطر نقض حقوق اساسی مردم این کشور محکوم کرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا ترامپ را به تفرقه افکنی میان مردم متهم کرد

جیمز ماتیس همچنین مدعی شد که ترامپ نخستین رئیس جمهور در دوران زندگی اوست که کوششی برای متحدن کردن مردم آمریکا انجام نمی دهد و حتی تظاهری هم به این کار نمی نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: در عوض او [ترامپ] ما را از هم متفرق می نماید. ما سه سال متوالی شاهد این کوشش عامدانه هستیم. ما شاهد پیغامدهای سه سال رهبری فاقد بلوغ و پختگی هستیم. ما بدون او می توانیم متحد شویم و قدرت نهفته در جامعه مدنی خود را بکار گیریم.

در مقابل، دونالد ترامپ نیز به اظهارات انتقادآمیز ماتیس واکنش نشان داد و با انتشار چندین پیغام توئیتری افتخار برکناری جیمز ماتیس را تنها موردی دانست که در خصوص آن احتمالاً با باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا توافق داشت.

ترامپ همچنین در واکنش به این گفته انتقادآمیز جیمز ماتیس که دوران تصدی او را رهبری نابالغانه خوانده بود، مدعی شد که وی مدیریت و فرماندهی این وزیر دفاع سابق آمریکا را زیاد دوست نداشت و اضافه کرد که از برکناری ماتیس خرسند شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 807

به "وزیر دفاع سابق آمریکا ترامپ را به تفرقه افکنی میان مردم متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع سابق آمریکا ترامپ را به تفرقه افکنی میان مردم متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید