شرایط کرونای انگلیسی در تهران ، احتمال بروز موج جدید در هفته سوم فروردین خبرنگاران

به گزارش هدا بلاگ، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اجتناب از سفرهای نوروزی، گفت: بیشترین خوشه های شکل گیری ویروس انگلیسی در مناطق مرکزی، جنوبی و قسمتی از شرق تهران مشاهده شده است.

شرایط کرونای انگلیسی در تهران ، احتمال بروز موج جدید در هفته سوم فروردین خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی، در تشریح شرایط بیماری کرونا در پایتخت، اضافه کرد: هم اکنون 2282 بیمار در بیمارستان های تهران با تشخیص کرونا بستری هستند که 780 نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی از بستری 258 بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی، 122 بیمار جدید در بخش های ویژه و فوت 16 شهروندان تهرانی در اثر کرونا در شبانه روز گذشته اطلاع داد و گفت: هم اکنون حال 168 بیمار وخیم است و 39 بیمار نیز به دلیل وخامت اوضاع و بدحالی به دستگاه تهویه مصنوعی متصل شدند.

زالی با بیان این مطلب که خوشه های شکل گیری کرونای انگلیسی تقریباً در همه بخش های تهران مشاهده شده است، گفت: بیشترین تمرکز ویروس جهش یافته در مناطق مرکزی، جنوبی و قسمتی از شرق تهران مشاهده شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به چرخش سریع ویروس جهش یافته در 29 استان کشور از شهروندان تهرانی خواست اکیداً از سفر اجتناب نمایند.

به گفته وی، شهروندان تهرانی در صورت سفر به نقاط مختلف کشور در معرض ویروس جدید و سویه های مقاوم قرار می گیرند و هنگام بازگشت کلکسیونی از سوش های مختلف را به ارمغان می آورند. هرچه میزان سفر کاهش یابد احتمال بروز موج بعدی بیماری در هفته سوم فروردین کاهش می یابد.

زالی با توجه به چرخش ویروس جهش یافته و سویه های مقاوم و جدید ویروس در اقصی نقاط کشور، سفر در ایام تعطیلات نوروز را بسیار خطرآفرین برشمرد و به همشهریان تهرانی مجدداً توصیه اکید کرد که از سفرهای نوروزی پرهیز نمایند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به رشد 35 درصدی مراجعان کرونایی به اورژانس های بیمارستانی با علائم دیسترس تنفسی شدید، گفت: این موضوع حاکی از این است که با شرایط بدتری روبرو هستیم و با افزایش سفرهای نوروزی و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ممکن است در هفته سوم فروردین شاهد یک الگوی تلخ در بیمارستان های تهران باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2594

به "شرایط کرونای انگلیسی در تهران ، احتمال بروز موج جدید در هفته سوم فروردین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونای انگلیسی در تهران ، احتمال بروز موج جدید در هفته سوم فروردین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید