چین از کشورهای هدف ما برای همکاری های علمی و فناوری است

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه الکامپ 2023 با اشاره به پیشرفت حوزه هوش مصنوعی گفت: پیشرفت هوش مصنوعی موضوعی جدی مورد توجه ایران و کشورهای دیگر است در ایران محققان خوبی داریم و برنامه ریزی داریم جهت توسعه هوش مصنوعی در ماه های آینده مراکز بزرگ و امکانات خوبی برای محققین و فناوران ایرانی در این حوزه داشته باشیم.

چین از کشورهای هدف ما برای همکاری های علمی و فناوری است

وی اضافه نمود: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری برنامه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در مورد همکاری با چین گفت: چین به عنوان کشور دوست در سالهای اخیر هم پیمان ما بوده و همکاری های ما محکم تر و بهتر شده است. چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است. در حال حاضر چند شرکت چینی در این نمایشگاه 2023 حضور دارند و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در توسعه روابط با دنیا عرب ارزشمند است، توضیح داد: ما معتقد هستیم که اشتراک بزرگ دینی و فرهنگی با کشورهای دنیا عرب داریم و همینطور این همسایگی هم مزیت ویژه دارد. علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک و انجام پروژه های مشترک با همه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستم و امیدواریم در سال های آینده بروز و نمود بیشتری داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در مورد هاب های فناوری گفت: هاب های فناوری معاونت علمی در حوزه های مختلف وجود دارد که یکی از آنها در حوزه هوش مصنوعی است و در حوزه های دیگر مثل حوزه مواد و حوزه شناختی و...برنامه ریزی داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3692

به "چین از کشورهای هدف ما برای همکاری های علمی و فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از کشورهای هدف ما برای همکاری های علمی و فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید