کاهش چشمگیر حجم معاملات اوراق در بازار

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران: حجم معاملات اوراق بدهی دولت امروز 7 دی ماه 1399 مجددا نزولی شد. دیروز حجم معاملات پس از چند روز کاهش، فرایندی صعودی یافته بود، اما به نظر می رسد که این رویداد تغییری در فرایند کلی حاکم بر معاملات اوراق ندارد.

کاهش چشمگیر حجم معاملات اوراق در بازار

به گزارش خبرنگاران امروز حجم معاملات اوراق با 29 درصد کاهش به 169 میلیارد تومان رسید.

نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای مختلف باثبات بودند. نرخ بازده اوراق یک ساله و دو ساله با 1 دهم درصد افزایش به 18.8 و 20.6 درصد رسید.

تازه ترین خبرها و تحلیل های مالی را در اینستاگرام خبرنگاران مشاهده کنید

نرخ اوراق با سررسید سه ساله نیز با 3 دهم درصد کاهش به 21.81 درصد رسید.

در همین زمینه

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

امروز منحنی بازده اوراق آینده شیب تند دیروز را نداشت، بازدهی اوراق با سررسید 400 روز به حدود 20.7درصد بود، این رقم در سررسید 600 روز در همان عدد 23درصد دیروز باقی ماند. نرخ بازده دراوراق با سررسید 800 روز با یک درصد کاهش به رقم 24درصد رسید.

نرخ بازده نقدی و آینده

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف به وسیله عرضه و تقاضا کشف می گردد. نرخ کشف شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می دهد. همچنین از تفاوت نرخ های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می توان برای استخراج بازده آینده مورد انتظار سرمایه گذاران استفاده کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2195

به "کاهش چشمگیر حجم معاملات اوراق در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشمگیر حجم معاملات اوراق در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید