کریمیان: شانس سپاهان در آزادی بیشتر است، قلعه نویی نباشد به نفع استقلال است

به گزارش هدا بلاگ، بازیکن پیشین تیم های فوتبال سپاهان و استقلال می گوید شانس زردپوشان در استادیوم آزادی برای برد بیشتر است اما از طرفی اگر امیر قلعه نویی به خاطر سلامتی اش نتواند تیمش را همراهی کند، کفه ترازو به نفع آبی پوشان سنگینی می نماید.

کریمیان: شانس سپاهان در آزادی بیشتر است، قلعه نویی نباشد به نفع استقلال است

مهدی کریمیان، بازیکن پیشین تیم های فوتبال سپاهان و استقلال در گفت و گو با خبرنگاران، درباره جدال حساس این دو تیم در هفته بیست و هفتم اظهار کرد: بازی این دو تیم همواره از حساسیت های خاصی برخوردار است. الان که برای سهمیه می جنگند اما یادم نمی رود که بارها برای کسب قهرمانی رو در روی هم قرار می گرفتند. باید بپذیریم که استقلال و سپاهان شرایط عادی همیشگی را ندارند. می توانیم بگوییم هر دو تیم با برد هفته قبل به نوعی وارد بحران نشدند و این برد کمی شرایطشان را بهتر کرد. به نظرم دو تیم با شرایط برابر به زمین می فرایند.

او درباره احتمال حضور نداشتن قلعه نویی، سرمربی سپاهان در این مسابقه هم اعلام کرد: آقای قلعه نویی به خاطر حمله عصبی در بیمارستان بستری شد و نمی دانم که به این بازی می رسد یا نه. اگر آقای قلعه نویی در این بازی حضور نداشته باشد کفه ترازو خیلی به نفع استقلال سنگینی می نماید. یادم است که من در تراکتور بودم و استقلال برای بازی به تبریز آمد. آقای قلعه نویی پایش را عمل نموده بود و در آن بازی حضور نداشت. ما آن بازی را به راحتی و با نتیجه 2 بر صفر بردیم. البته استقلال آن سال قهرمان شد. به نظرم حضور سرمربی روی نیمکت خیلی تاثیرگذار است. فرهاد مجیدی هم در بازی هایی که روی نیمکت نبود نتوانست تیمش را به خوبی راهنمایی کند.

کریمیان ادامه داد: هر دو تیم بازیکنان خیلی خوبی دارند و قطعا برای برد به زمین می فرایند. نبود سروش رفیعی که خوب کار می کرد، برای سپاهان تا حدودی گران تمام می گردد. پاشنه آشیل سپاهان خط دفاعی اش است. در چند بازی قبلی خط دفاعی این تیم مخصوصا دفاع مرکزی بارها تغییر نموده است و نفراتی مثل مهدی زاده و مصلح و طیبی به بازی گرفته شدند. از طرفی استقلال خط حمله خیلی خوبی دارد. سپاهان در خط میانی با بازیکنانی مثل محبی، حسینی و کیانی نسبت به حریف فزونی دارد. این بازی بسیار نزدیک است و خدا کند مثل ملاقات استقلال- تراکتور نگردد و بازی خوبی از آب دربیاید. اگر بازی با تساوی به انتها برسد به هیچ کدام از دو تیم کمکی نمی نماید.

بازیکن پیشین سپاهان و استقلال درباره ملاقات حساس این دو تیم در جام حذفی که 20 مرداد برگزار می گردد هم، گفت: جام حذفی شرایط خودش را دارد و بازی ممکن است به وقت اضافه و ضربات پنالتی هم بکشد. سپاهان و استقلال آنقدر تحت فشار هستند که سال جاری حتما باید جام بگیرند. پرسپولیس 4 سال است که قهرمان می گردد و این دو تیم همواره مدعی قهرمانی بودند. از طرفی تیم های ایرانی در آسیا شانسی ندارند. برخی از دوستان مصاحبه می نمایند و می گویند ما در سه جبهه می جنگیم. لیگ که تمام شد، آسیا هم که شانسی نداریم، پس فقط جام حذفی برای کسب قهرمانی می ماند. برای کسب سهمیه خیلی نمی گردد روی جام حذفی حساب کرد. در لیگ و در این بازی ممکن است بازنده مسابقه در انتها فصل سهمیه بگیرد اما برنده این ملاقات به سهمیه نرسد. در کل هر دو تیم از طرف هوادارانشان تحت فشار هستند و حداقل یک جام از تیم هایشان می خواهند و این می تواند به جذابیت های ملاقاتشان در جام حذفی اضافه کند.

او اضافه نمود: من 6 بار با پیراهن سپاهان برابر استقلال و یک بار هم با لباس استقلال برابر سپاهان بازی کردم. به جز یک مسابقه که صفر- صفر شد باقی بازی ها همواره خاطرانگیز و پر گل بود. آن موقع خیلی از بازیکنان بین دو تیم جابجا می شدند. بازیکنانی مثل خسرو حیدری، هاشم بیک زاده، جانواریو، مهدی رحمتی و دیگر نفرات. به خاطر همین همواره بین بازیکنان کری های زیادی وجود داشت.

کریمیان با اشاره به یک بازی خاص این دو تیم، گفت: من در آن مسابقه بازیکن سپاهان بودم و به استقلال باختیم. با اینکه مسابقه را باختیم اما بازی بسیار زیبا و جذاب بود. مسابقه در استادیوم آزادی برگزار گردید ابتدا استقلال سه گل زد و بعد از آن ما سه گل را جبران کردیم. اما در دقایق آخر رضا عنایتی می خواست توپ را از روی خط دروازه دور کند اما ضربه برهانی به توپ بعد از برخورد با عنایتی به گل چهارم استقلال تبدیل شد. آن سال ما قهرمان شدیم و آن مسابقه با وجود شکست ما بسیار جذاب بود.

بازیکن پیشین سپاهان و استقلال در پاسخ به این پرسش که شانس کدام تیم برای پیروزی در این مسابقه بیشتر است هم شرح داد: به نظر من شانس دو تیم برابر است ولی به نظر من سپاهان در استادیوم آزادی بهتر بازی می نماید. آن ها پرسپولیس را هم در آزادی با دو گل بردند. شانس سپاهان در آزادی تا حدودی بیشتر است. استقلال هم در آزادی مخصوصا در هفته ها آخر خیلی خوب نتیجه نگرفته است. اگر آقای قلعه نویی هم به بازی برسد شانس سپاهان برای برد نسبت به استقلال 60 به 40 است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1266

به "کریمیان: شانس سپاهان در آزادی بیشتر است، قلعه نویی نباشد به نفع استقلال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمیان: شانس سپاهان در آزادی بیشتر است، قلعه نویی نباشد به نفع استقلال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید