کشت محصول جو به صورت مکانیزه و سنتی در 759 هکتار

به گزارش هدا بلاگ، رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سطح زیر کشت محصول جو در مهاباد 759 هکتار است.

کشت محصول جو به صورت مکانیزه و سنتی در 759 هکتار

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: امسال سطح زیر کشت جو در مهاباد به 759 هکتار رسیده که 3 هزار و 800 هکتار به صورت دیم و 755 هکتار به صورت آبی کشت شده است.

علیزاده گفت: پیش بینی می شود در مجموع حدود 8 هزار و 500 تُن محصول برداشت شود که در مزارع آبی چهار تن و 200 کیلوگرم در هکتار و در مزارع دیم بیش از 2 تن در هکتار است.

او در خصوص ارقام جو نیز گفت: کشاورزان این شهرستان در مزارع آبی از ارقام بهمن، ماکویی، مهتاب و گوهران و در مزارع دیم از ارقام آبیدر، سهند و ارقام بومی استفاده کرده اند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه امسال هم سطح زیرکشت و هم میانگین برداشت محصول در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است، اضافه نمود: قیمت تضمینی خرید جو به ازای هر کیلوگرم، مبلغ 2 هزار تومان تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی از کشاورزان در سال 99 موافقت شد.

علیزاده اذعان کرد: در سال زراعی گذشته، 63 هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته بود که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام / س خ

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 746

به "کشت محصول جو به صورت مکانیزه و سنتی در 759 هکتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت محصول جو به صورت مکانیزه و سنتی در 759 هکتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید