کشف وضبط اشیای باستانی 3هزارساله در سقز

به گزارش هدا بلاگ، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز گفت: در یک عملیات مشترک با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان و پاسگاه انتظامی گل تپه، یک مجموعه اشیای باستانی با قدمت 3 هزارساله کشف و ضبط شد.

کشف وضبط اشیای باستانی 3هزارساله در سقز

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، صلاح نصراللهی روز شنبه 25 بهمن ماه 99 با اعلام این خبر، گفت: در این عملیات مشترک که توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و پاسگاه انتظامی گل تپه انجام شد یک مجموعه اشیای باستانی باارزش و با قدمتی 3هزار ساله در یکی از روستاهای تابعه بخش زیویه شهرستان سقز کشف و ضبط شد.

او بیان نمود: این مجموعه شامل تعدادی ظروف سفالی و چند قطعه مهره و اشیای تزئینی از جنس شیشه و فلز است و به همین دلیل سه نفر متخلف شناسایی و دستگیر و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز ضمن اشاره به این موضوع که حفاظت از آثار تاریخی و باستانی وظیفه آحاد جامعه است اظهار کرد: ضروری است از مساعدت و همکاری شایسته همیاران میراث فرهنگی و فرماندهی انتظامی شهرستان و پاسگاه های تابعه آن برای مبارزه با سودجویان و غارتگران میراث فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

او ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سقز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مربوط به تخلفات حوزه میراث فرهنگی بوده و از عموم مردم درخواست می گردد تا در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی در این رابطه موضوع را به اداره شهرستان اطلاع دهند.

تمامی اشیای مکشوفه اصل بوده و دارای اصالت تاریخی و باستانی و حاصل حفاری غیرمجاز در محوطه های تاریخی و باستانی منطقه است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2543

به "کشف وضبط اشیای باستانی 3هزارساله در سقز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف وضبط اشیای باستانی 3هزارساله در سقز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید