کناره گیری رییس هواوی در بریتانیا

به گزارش هدا بلاگ، با وجود این از الیور دودن، وزیر فرهنگ بریتانیا، انتظار می رود که بگوید از سال آینده هیچ یک از تجهیزات شرکت هواوی در شبکه به کار گرفته نمی شود. همین طور انتظار می رود که تاریخی برای خارج کردن تجهیزات موجود از شبکه درنظرگرفته شود.

کناره گیری رییس هواوی در بریتانیا

وزرای بریتانیا در ماه ژانویه اظهارداشتند که هواوی می تواند نقش محدودی در شبکه 5G داشته باشد

با سد شدن راه مشارکت غول فناوری چین، هواوی، در بریتانیا و از شبکه 5G این کشور، رییس هواوی بریتانیا کناره گیری کرد. لرد بروان، رییس سابق بریتیش پترولیوم، در ماه سپتامبر و شش ماه زودتر از سرانجام دوره تصدی اش، از ریاست هواوی استعفا می دهد.

خبر رفتن او هم زمان با دیدار بوریس جانسون از شورای امنیت ملی منتشر شد. انتظار می رود که در این شورا درباره این که این شرکت فناوری چینی دیگر نتواند در سامانه 5G بریتانیا نقشی ایفا کند تصمیم گیری شود. وزرای بریتانیا از سوی کاخ سفید دونالد ترامپ و هم چنین نمایندگان محافظه کار وابسته به دیدگاه توری در مجلس بریتانیا تحت فشار شدیدی اند.

یک سخن گوی هواوی گفت: وقتی لرد براون در سال 2015 رییس هیات مدیره هواوی بریتانیا شد، سرمایه تجربه اش را با خود آورد که برای تضمین تعهد هواوی به همکاری با دولت بریتانیا ضروری بود. او در انجام تعهداتی که ما از 20 سال گذشته داشتیم نقش اساسی ایفا کرد و ما قدردان این مشارکت ارزنده ایم.

وزرای بریتانیا در ماه ژانویه اظهارداشتند که هواوی می تواند نقش محدودی در شبکه 5G داشته باشد. این درحالی بود که هشدار هایی وجود داشت مبنی بر این که دولت چین می تواند از تجهیزات آن برای جاسوسی و اختلال در زیرساخت های حیاتی ملی استفاده کند.

با وجود این از الیور دودن، وزیر فرهنگ بریتانیا، انتظار می رود که بگوید از سال آینده هیچ یک از تجهیزات شرکت هواوی در شبکه به کار گرفته نمی شود. همین طور انتظار می رود که تاریخی برای خارج کردن تجهیزات موجود از شبکه درنظرگرفته شود.

وزرا گفته اند که پس از اعمال تحریم های بریتانیا بر این شرکت و ممنوعیت استفاده از قطعات آمریکایی در محصولات شرکت هواوی، مجبور به این اقدام شده اند. با وجود تحریم ها، شرکت فناوری هواوی روز سه شنبه گزارش داد که درآمدهایش در نیمه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.1 درصد افزایش یافته است.

منبع: ایندیپندنت

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1148

به "کناره گیری رییس هواوی در بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری رییس هواوی در بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید