40 درصد برنامه تعمیرات نیروگاه های کشور تمام شد

به گزارش هدا بلاگ، مدیرکل بهسازی نیروگاه های شرکت برق حرارتی گفت: از نیمه دوم شهریورماه تا به امروز بیش از 40 درصد برنامه تعمیرات نیروگاه های حرارتی کشور صورت گرفته است.

40 درصد برنامه تعمیرات نیروگاه های کشور تمام شد

علی اصغر عبدلی، مدیرکل بهسازی نیروگاه های شرکت برق حرارتی با اشاره به آخرین شرایط تعمیر و بهسازی نیروگاه های کشور گفت: با توجه به ضرورت در مدار بودن تمامی نیروگاه ها در پیک تابستان، پس از گذر از این شرایط لازم است تعمیرات و سرویس های دوره ای روی واحدهای نیروگاهی انجام گردد تا برای فصل گرما آماده شوند. مطابق استانداردها و دستورالعمل های موجود، واحدهای نیروگاهی باید در بازه های زمانی تعیین که حداقل یک یا دو بار در سال است، تحت تعمیرات قرار گیرند تا امکان تداوم بهره برداری مطمئن و پایدار از واحدها وجود داشته باشد.

وی حجم تعمیرات برنامه ریزی شده واحدهای نیروگاه های حرارتی در دوره حاضر را بالغ بر 1.9 میلیون مگاوات ساعت - روز برشمرد و اضافه نمود: این حجم تعمیرات شامل 690 برنامه تعمیراتی است که بیش از 130 مورد آن تعمیرات اساسی و سنگین بوده و باید در بازه زمانی محدود مهرماه تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای اجرای این حجم از تعمیرات بیش از 40 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می گردد، گفت: با وجود محدودیت ها و شیوع بیماری کرونا تعمیرات واحدهای نیروگاهی حرارتی با برنامه ریزی مناسب، تأمین و تدارک قطعات و تجهیزات مورد احتیاج در حال اجرا است و تا به امروز نیز برنامه تعمیرات نیروگاه ها بیش از 40 درصد پیشرفت داشته است.

عبدلی تاکید نمود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده تا انتها اردیبهشت ماه سال آینده تمامی تعمیرات واحدهای نیروگاهی به انتها می رسد و واحدها آماده بهره برداری جهت فراوری برق در تابستان پیش رو خواهند بود.

مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در ادامه در مورد سهم نیروگاه های حرارتی از کل فراوری برق کشور، اضافه نمود: ظرفیت نیروگاه های حرارتی 80 درصد مجموع نیروگاه های منصوبه کشور است، اما این نیروگاه ها تأمین کننده بیش از 87 درصد احتیاج شبکه برق کشور هستند و بر این اساس حفظ آمادگی و پایداری این نیروگاه ها برای تأمین احتیاجهای شبکه لازم است.

وی با اشاره به تأمین سوخت نیروگاه های کشور، گفت: تأمین سوخت نیروگاه های کشور با توجه به هماهنگی های مستمری که با وزارت نفت انجام می گردد بدون وقفه در حال اجرا است به طوری که تا به امروز بخش اعظم سوخت نیروگاه ها با سوخت گاز تأمین شده است. یکی از راهکارهای اجرا شده جهت افزایش ظرفیت فراوری نیروگاه ها در تابستان، استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه های منصوبه در کشور است، بدین منظور با شناسایی نقاط قابل بهبود در نیروگاه ها و اجرای طرح های فناورانه ظرفیت واحدهای موجود افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول طرح ها شامل طرح های برطرف محدودیت فراوری در واحدهای بخاری و طرح های ارتقای ظرفیت در واحدهای گازی است که در تعدادی از نیروگاه های منتخب اجرا شده است، تدوین این امر و اجرای آن موجب ایجاد افزایش ظرفیت فراوری به میزان 300 مگاوات است که در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. از ابتدای سال جاری تا انتها آذرماه میزان فراوری برق نیروگاه های کشور از 270 میلیارد کیلووات ساعت گذشته است که سهم نیروگاه های حرارتی از این رقم 236 میلیارد کیلووات ساعت بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2205

به "40 درصد برنامه تعمیرات نیروگاه های کشور تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد برنامه تعمیرات نیروگاه های کشور تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید