70 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در 3 ماه قطع شد

به گزارش هدا بلاگ، اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی می نمایند سرعت یافته و رگولاتوری در عرض 3 ماه گذشته بیش از 70 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی را مسدود نموده است.

70 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در 3 ماه قطع شد

به گزارش خبرنگاران از مهر، در حالی که تا انتها سال 98 آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قطع 240 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی حکایت داشت هم اکنون با تسریع این فرایند، در کمتر از 3 ماه گذشته، این آمار به قطع 310 هزار سیم کارت منجر شده است.

برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی از حدود 1.5 سال گذشته در قالب مسدود سازی سیم کارت های شخصی که پیامک های مزاحم تبلیغاتی ارسال می نمایند، دنبال می گردد و تا انتها سال 98 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود 246 هزار سیم کارت را به این دلیل مسدود کرد.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی می نمایند، از بهمن ماه سال 97 و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری نهاده شد. اگرچه بیش از 310 هزار سیم کارت تا به امروز به دلیل این تخلف مسدود شده است، اما شواهد نشان می دهد که مشترکان تلفن همراه همچنان از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این سیاست، مشکل را به صورت 100 درصد حل ننموده است. با این وجود شواهد نشان می دهد که فرایند برخورد با متخلفان سرعت یافته است.

کاربرانی که از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ناراضی هستند، می توانند به وسیله سامانه دستوری ستاره 800 مربع شماره هایی که این پیامک ها را ارسال نموده اند به رگولاتوری اعلام نمایند.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیم کارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می گردد. از آنجایی که از این سیم کارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، این تخلف بر مبنای حجم زیادی از پیامک که به وسیله این سیم کارت ها ارسال می گردد قابل شناسایی است.

به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این پیامک ها را دریافت می نمایند خواسته که به وسیله کد دستوری، مشخصات این سیم کارت های مزاحم را گزارش دهند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه 98 وعده تشدید برخورد با افرادی را که با شماره های شخصی اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم می نمایند داد و اعلام نموده بود که تصمیم دارد تمام سیم کارت های متعلق به مشترکی که از سیم کارت خود برای ارسال پیامک های مزاحم استفاده می نماید را غیرفعال کند. البته به نظر می رسد این روش فعلاً اجرایی نشده است.

مشترکان موبایل همچنین می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#800*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی خود اقدام نمایند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می نماید می تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 792

به "70 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در 3 ماه قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در 3 ماه قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید