خط فقر در تهران 4.5 میلیون تومان اعلام شد

به گزارش هدا بلاگ، استاندار تهران، خط فقر در تهران را 4.5 میلیون تومان گفت و گفت: ما نباید خط فقر را به صورت کشوری نگاه کنیم. باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر 4.5 میلیون تومان است و در این میان زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و کمک ویژه هستند.

خط فقر در تهران 4.5 میلیون تومان اعلام شد

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست فرمانداران و مشاوران امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: البته همه زنان سرپرست خانوار نیازمند کمک نیستند و افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از 8 میلیون و 310 هزار خانواری که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند، 2 میلیون و 379 هزار و 851 خانوار یعنی معادل 29 درصد آن ها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی اضافه کرد: همچنین 191 هزار و 149 خانوار در تهران زن سرپرست خانوار هستند که در سه دهک پایین خانوار قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه در سال 97، 48 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در استان تهران اعتبار اختصاص داده شد، گفت: این رقم در سال 98 به 7 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه نیز منعکس شد.

وی خطاب به فرمانداران با تاکید بر لزوم جدیت و پیگیری مسایل در حوزه زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: مهمترین و اثربخش ترین اقدام در حوزه تقویت بنیان خانواده، کمک به اشتغال و معیشت خانواده است که باید همگی برای ارتقای آن گام های موثری برداریم.

استاندار تهران در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران نیز گفت: جلسه امروز با هدف توانمندسازی و ارتقای منزلت بانوان به ویژه در حوزه اشتغال و معیشت برگزار شد که در آن گزارشی در مورد شرایط معیشتی و تاب آوری و همچنین مشاغل خانگی توسط فرمانداران در استان تهران ارائه شد.

وی اضافه کرد: از 1660 تعهد اشتغالی که در استان تهران در این حوزه وجود داشت، 1250 شغل به بازار کار اضافه کرده شده و امروز تفاهم نامه ای با هدف تاب آوری و توان افزایی در محله های آسیب پذیر شهرستان های استان تهران با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری امضا شد تا به این ترتیب برای توان افزایی 168 محله آسیب پذیرِ شناسایی شده در شهرستان های استان تهران گام برداریم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1012

به "خط فقر در تهران 4.5 میلیون تومان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فقر در تهران 4.5 میلیون تومان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید