راه چاره جدید برای حذف همیشگی ترامپ از عرصه سیاسی آمریکا

به گزارش هدا بلاگ، دموکرات های آمریکا در حال بررسی این مساله هستند که آیا می توانند از متمم چهارده قانون اساسی کشورشان برای جلوگیری از روی کار آمدن دوباره دونالد ترامپ استفاده کنند یا خیر.

راه چاره جدید برای حذف همیشگی ترامپ از عرصه سیاسی آمریکا

به نقل از پایگاه خبری هیل، این گفت وگوها در مراحل اولیه است و اعضای ارشد دموکرات در سنا هنوز متقاعد نشده اند که این یک راهکار بادوام باشد اما سناتورها در حال بررسی گزینه ها و طراحی یک استراتژی بعد از حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی.سی هستند.

سناتور تیم کین دموکرات کاملا اطمینان دارد که کنگره می تواند طبق این متمم قانون اساسی آمریکا اقدام کند.

سناتور ریچارد بلومنتال دموکرات هم می گوید، بحث بر سر متمم چهاردهم فرضیه است و می تواند با مکانیسمی که از سوی کنگره به قطعنامه تبدیل شده، علیه ترامپ اعمال شود. او که اعضای کمیته قضایی سناست، تاکید کرد: راهکار های متمم چهاردهم قطعا برای شخصی مثل دونالد ترامپ که به شورش تحریک می کرد، مناسب است.

احتمال استفاده از متمم چهاردهم در شرایطی مطرح می شود که دموکرت ها علنا خواستار جلوگیری از روی کار آمدن دوباره دونالد ترامپ شده اند. ترامپ ششم ژانویه در جمع هوادارانش در نزدیکی کاخ سفید سخنرانی کرد و از آنها خواست به سمت کنگره حرکت کنند. پس از آن، گروهی آشوب طلب به سمت کنگره هجوم بردند که پنج کشته بر جای گذاشت.

چارلز شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا قول داده است در صورتی که سنا به محکومیت ترامپ رای بدهد، یک رای گیری دیگر برای جلوگیری از روی کار آمدن دوباره این رئیس جمهوری سابق برگزار کند. سناتور تیم کین تاکید دارد که می توان از متمم 14 پیش از دادگاه استیضاح، یا حتی اگر سناتورها نتوانستند ترامپ را محکوم کنند، بعد از دادگاه استیضاح استفاده کرد.

بخش سوم متمم چهارده قانون اساسی آمریکا تصریح می کند که هیچکدام از مقام های دولتی که قبلا سوگند یاد کردند تا از قانون اساسی دفاع کنند، در صورتی که در شورش یا اغتشاش دست داشته، از آن حمایت کنند یا کار دشمنان را تسهیل کنند، نمی توانند سمت دولتی داشته باشند.

با این حال برخی از سناتورها تردید دارند که بتوانند با این راهکار جلوی ترامپ را بگیرند. سناتور دیک دوربین معتقد است که نمی توان بدون محکوم کردن ترامپ در جایگاه اول، این ایده را دنبال کرد.

بخش پنجم متمم چهاردهم تصریح می کند که کنگره با قوانین مناسب دارای قدرت اجرای قانون است. اما استفاده از متمم چهاردهم برای برکناری یک رئیس جمهور، کنگره را از نظر حقوقی و سیاسی در شرایط بغرنجی قرار می دهد.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2324

به "راه چاره جدید برای حذف همیشگی ترامپ از عرصه سیاسی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره جدید برای حذف همیشگی ترامپ از عرصه سیاسی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید