سوریه، ظریف: آمریکا واقعیت غیرانسانی خود را به جهانیان نشان داد

به گزارش هدا بلاگ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با بشار اسد توضیح داد: دولت آمریکا با مخالفت خود تا به امروز برای برداشتن محاصره سوریه و ایران واقعیت غیرانسانی خود را در برابر جهانیان نشان داده است.

سوریه، ظریف: آمریکا واقعیت غیرانسانی خود را به جهانیان نشان داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ملاقات با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: بحران کرونا در وهله اول شکست رژیم های غربی و در وهله دوم بی اخلاقی آنها را ثابت کرد زیرا این بیماری واگیردار نشان داد که این رژیم ها برای خدمت به گروه معینی از صاحبان منافع هستند و نه خدمت به ملت ها.

رئیس جمهور سوریه در ابتدای این ملاقات به دولت و ملت ایران به خاطر قربانیان ناشی از ویروس کرونا تسلیت گفت و از تبدیل این بیماری واگیردار به بستری برای بهره برداری سیاسی از طرف بعضی کشورها در غرب و در صدر آنها آمریکا ابراز تأسف کرد؛ آمریکایی که به شیوه تحریم علیه کشورها با وجود این شرایط بشردوستانه استثنایی ادامه می دهد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ایران در این ملاقات تأکید کرد که دولت آمریکا با مخالفت خود تا به امروز برای برداشتن محاصره سوریه و ایران واقعیت غیرانسانی خود را در برابر دنیایان نشان داده است.

برپایه این گزارش، در این ملاقات آخرین تحولات فرایند سیاسی از جمله کمیته تدوین قانون اساسی و فرایند آستانه و تحولات اوضاع در شمال سوریه در سایه تعدی مداوم ترکیه به حاکمیت و خاک سوریه خواه به وسیله اشغال مستقیم اراضی یا به وسیله افزایش به اصطلاح مقرهای نظارت که عملاً چیزی جز پایگاههای نظامی نیست، آنالیز شد.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: رفتار عملی ترکیه حقیقت مقاصد ترکیه را به وسیله عدم پایبندی به توافقنامه هایی که خواه در آستانه یا سوچی امضا نموده است، نشان می دهد؛ توافقنامه هایی که همگی آنها بر اذعان به حاکمیت و وحدت اراضی سوریه تأکید می نماید.

در همین حال، وزیر خارجه ایران نیز کوشش های کنونی غربی برای بهره برداری مجدد از موضوع سلاح های شیمیایی در سوریه را تقبیح کرد و آن را یک رفتار شرم آور خواند که از این بهانه در این شرایط دنیا بهره برداری مجدد گردد؛ با وجود همه شک و تردیدها و نقاط ضعف و خللی که این موضوع در برهه گذشته داشته است.

در این ملاقات همچنین راههای توسعه روابط دوجانبه از جمله مالی و تشویق سرمایه گذاری ها بین دو کشور در راستای منافع ملت های دو کشور دوست آنالیز شد.

در این ملاقات ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای دفتر ریاست جمهوری و فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه حضور داشتند.

+

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 514

به "سوریه، ظریف: آمریکا واقعیت غیرانسانی خود را به جهانیان نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، ظریف: آمریکا واقعیت غیرانسانی خود را به جهانیان نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید