عضو شورای شهر: وزارت نیرو اجازه مازوت سوزی در تهران می دهد

به گزارش هدا بلاگ، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: وقتی دولت قبل به جای برگه اسقاط خودرو پول به حساب شخصی افراد ریخت و خودرویی اسقاط نشد، نتیجه اش آلودگی هوا شده است.

عضو شورای شهر: وزارت نیرو اجازه مازوت سوزی در تهران می دهد

به گزارش خبرنگاران، مهدی پیرهادی در آیین افتتاح 8 واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران در قالب شصت و پنجمین پویش امید و افتخار با بیان اینکه وزارت نیرو وظیفه خود در حوزه کاهش آلایندگی را انجام نمی دهد، گفت: این در حالی است که در فصل زمستان کمی دورتر از تهران اجازه مازوت سوزی به نیروگاه ها را می دهد. میلیون ها موتورسیکلت در شهر تهران فرسوده است و دستگاه هایی که در دولت قبل مجوز تولید کاربراتوری گرفتند، اکنون مقصر آلودگی هستند.

او تاکید کرد: وقتی دولت قبل به جای برگه اسقاط خودرو پول به حساب شخصی افراد ریخت و خودرویی اسقاط نشد، نتیجه اش آلودگی هوا شده است. یکی از موضوعات برنامه چهارم توسعه شهری پایش سیاهه های انتشار است که صرفا شهرداری در آن دخیل نیست و در سایر استان ها هم آلایندگی وجود دارد. شهر تهران به جهت حاکمیتی شرایط خاصی دارد که 20 درصد جمعیت کشور در آن است اما نگاه به شهر صحیح نیست و اقدامات ناصحیحی در آن شکل می گیرد که رسانه ها باید مطالبه گری کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تا زمانی که به فکر اسقاط خودرو و موتورسیکلت ها و واردات خودروهای با کیفیت و با سوخت هیبریدی نباشیم، شرایط آلودگی هوا ادامه دارد. مقدار خسارتی که در حوزه سلامت به شهروندان وارد می شود، غیرقابل ارزیابی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3704

به "عضو شورای شهر: وزارت نیرو اجازه مازوت سوزی در تهران می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای شهر: وزارت نیرو اجازه مازوت سوزی در تهران می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید