کلنگ ساخت نماد میرسیدشریف جرجانی در گالیکش به زمین زده شد

به گزارش هدا بلاگ، محمد رعیت در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، ضمن اشاره به جایگاه والای میرسیدشریف جرجانی، فیلسوف و دانشمند قرن هشتم هجری و استادِ حافظ شیرازی، گفت: در سرانجام سفر 2 روزه محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، علیرضا حبیبی معاون امور استان های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به استان گلستان و در حضور جمعی از مسئولان، کلنگ ساخت المان میرسید شریف جرجانی در پارک نیلکوه شهرستان گالیکش به زمین زده شد.

کلنگ ساخت نماد میرسیدشریف جرجانی در گالیکش به زمین زده شد

وی سپس ضمن اشاره به اینکه این گونه اقدام ها برای شناساندن داشته های فرهنگی و مفاخر بزرگ این سرزمین امری ضروری، تبیینی و پسندیده به خصوص برای نسل جوان است، اضافه کرد: بعلاوه در سفر 2 روزه رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان، احکام اعضای تازه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان به آن ها اهدا شد.

رعیت ادامه داد: افتتاح رسمی دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان، انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین انجمن آثار فرهنگی کشور با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور بر سر مزار استاد محمدرضا لطفی، قلندر موسیقی ایران زمین، از دیگر رویدادهایی بود که در زمان حضور دو روزه رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و هیئت همراه در گرگان رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه از تشکیل جلسه ای تبیینی باهدف معرفی مفاخر استان گلستان با حضور 2 تن از نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان و جمعی از اساتید و صاحب نظران گفت و اضافه کرد: در این جلسه بعلاوه به بعضی از حمایت های اعلام شده از سوی انجمن آثار و مفاخر کشور در مورد ساخت المان میرشریف جرجانی و محمدرضا لطفی، آمادگی میزبانی از همایش علمی پژوهشی، ساخت فیلم مختوم قلی فراغی با اعلام حمایت وزیر محترم و انجمن آثار و مفاخر و کتاب پژوهشی استاد لطفی مطالبی عنوان شد.

محمد رعیت سپس گفت: بعلاوه استاندار گلستان و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، از پیشنهاد ارائه شده در مورد احداث باغ موزه مفاخر و مشاهیر استان گلستان در طرح 4 باغ شهرستان گرگان واقع در محل فعلی ساختمان اداره دخانیات، برپایی نمایشگاه نسخ خطی استان گلستان، برپایی ماهیانه نشست معرفی آثار و مفاخر در سراسر استان، استقبال کردند و در اولویت نهاده شد.

به گزارش ایبنا، میرسید شریف جرجانی معروف به علامه میر سید شریف جرجانی، ادیب، عارف، حکیم، فقیه، زبان شناس، متکلم و پژوهشگر نامی و استاد حافظ شیرازی است.

از وی آثار متعددی به جای مانده که می توان به عوامل در نحو، اصول المنطقیه، تحریرالقواعد خواجه نصیر طوسی، التعریفات، مقالید العلوم فی الحدود و الرسوم، تحقیق الکلیات، مراتب الموجودات، حاشیه بر حکمة العین، توضیح کافیه ابن حاجب، فی فن اصول الحدیث اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3707

به "کلنگ ساخت نماد میرسیدشریف جرجانی در گالیکش به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ ساخت نماد میرسیدشریف جرجانی در گالیکش به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید